Вищий суд з питань інтелектуальної власності в Україні створено ще 2017 року, але він досі «перебуває на етапі формування». Навіщо країні такий «паперовий» суд — задаються питанням навіть в Офісі Президента.
Коли у 2022 році Президент ініціював ліквідацію Окружного адмінсуду м.Києва, він керувався метою забезпечення доступності правосуддя. На практиці вийшов зворотний ефект. Сьогодні з утворенням двох спеціалізованих судів розпочалась чергова реформа.
Дана стаття присвячується стислому аналізу діяльності громадських організацій із сумнівною репутацією в аспекті публічного тиску на діяльність органів державної влади України у сфері правосуддя та маніпулювання суспільною думкою.
Намагання України приєднатися до ЄС викликало до життя нових монстрів. З’явилися так звані тіньові звіти. Проте їх вже назвали упередженими, а подекуди і з відверто некомпетентними оцінками. Річ у тім, що колектив авторів є вузьким та доволі специфіч…
Народні депутати згадали про одну із засад судочинства — розумність строків провадження — і вирішили розподілити між усіма адмінсудами справи, що залишилися у спадок від Окружного адміністративного суду м.Києва, ліквідованого ще у 2022 році.
Восьмий рік триває ганебна епопея, пов’язана зі спробою ліквідувати у неконституційний спосіб ВСУ та позбутися його суддів. Попри те, що з позицією суддів ВСУ погодились КС і ЄСПЛ, розправа над найвищим судом та його непокірними суддями продовжуєтьс…
Дискусія щодо створення суду із захисту прав інвесторів триває вже не перший рік. Сьогодні висловлюється пропозиція наділити повноваженнями Вищий суд з питань ІВ. Але такий підхід не вбачається перспективним.
За українськими традиціями реформування, коли немає можливості позбутися неугодного керівника, ліквідують усю установу. Вартість для бюджету і негативні наслідки у розрахунок, як правило, не беруться.
Чи стане коштів у судів на відправку кореспонденції у 2023 році? Чому ідею дистанційного правосуддя не підтримує уряд? Та чи запрацює зрештою ЄСІТС? Про це та про інші проблеми судової системи розповів Голова ВС Всеволод Князєв.
Чому трибуналів над воєнними злочинцями недостатньо для відновлення справедливості щодо жертв війни? Як так сталося, що Україна не ратифікувала Римський статут – міжнародний договір, що міг би пришвидшити роботу МКС по справах російських злочинів?
ВР з місця в кар’єр взялася виконувати дорожню карту для набуття членства в ЄС. Тому без тривалих суперечок визначилася, як у найближчі 3,5 роки подолає корупцію в країні, і в судах зокрема. Останніх має втішати те, що нових очищень не заплановано
Запровадження в умовах воєнного стану дистанційної роботи судів потребує максимально ефективного використання електронного документообігу та доступу до судових справ в електронній формі. Що сьогодні заважає онлайн-правосуддю – спробуємо розібратися.
Експерти CEPEJ на черговому засіданні продемонстрували єдність у питанні розробки інструментів задля цифровізації Феміди. Вони пояснили, як в умовах стрімкого розвитку технологій запобігати нехтуванню прав людини.
Чи може особа, яка присягала дотримуватися Конституції, погодитися на виконання закону, що суперечить останній? Схоже, у ВРП та РСУ вагань з відповіддю на це запитання немає. Немає й жодних рухів до утворення наглядової ради для першої.
Президент визначив 19 проблем, що заважають здійсненню правосуддя в державі, та затвердив шляхи їх подолання. Щоправда, принаймні 3 з них загострилися саме в останні 2 роки: кадри, гроші та бездіяльність ВККС.
Такий індикатор, як довіра до влади, — дуже важке питання. Але всі мають бути на своїх місцях: прокурор, суддя та Президент.
Президент України Володимир Зеленський досить часто критикує судову систему. В унісон із ним це роблять і деякі високопосадовці, зокрема, голова СБУ Іван Баканов, котрий вбачає в судах коріння всіх бід. Чи справедливо це?
Щорічна доповідь про забезпечення незалежності суддів об’єднала більшість тих, хто здобув юридичну освіту та реалізувався в правничій професії. Та чи вплине голос більшості на політику терору, яку застосовують до судової влади?
Як відомо, посли країн великої сімки (G7) оприлюднили так звану дорожню карту судової та антикорупційної реформи в Україні. Як зазначається у повідомленні групи послів, поради були розроблені як реакція міжнародників на рішення КС.
Законопроект №3711 є цілком логічною, невідкладною та затребуваною з огляду на необхідність дотримання вимоги доступу до правосуддя рефлексією на ситуацію, яка склалася в судовій системі України.
Проблема з комісією з питань доброчесності при ВРП не тільки у відсутності законодавчо визначеного поняття «доброчесність», але й в самій правовій природі органу, створення якого суперечить Конституції України.
Висновок ВК щодо президентського законопроекту №3711 отримав різні оцінки та відгуки. Кожен виокремив те, що вважав головним, і це «головне» у кожного різне — з огляду на власні пріоритети. Що ж не так із цим висновком?
Активісти вирішили повчити суддів, як не брати хабарів, а також вказали на способи, що зупинять руку, яка зваблює грошима. Втім, збоку це скоріше нагадувало намагання відпрацювати грантові гроші.
Безумовно, потрібно провести конфігурацію в органах суддівського врядування. Існує потреба посилити самоврядування, додавши повноважень Раді суддів. До реформи РСУ відігравала більш значну роль, а в цьому є великий позитив.
Якщо раніше Верховний Суд України та вищі касаційні суди формували загальнодержавний вектор правозастосування, то нині ВС не може порадувати такими результатами.
Судова реформа, яка перевзувається в повітрі з кожною зміною влади, продовжує бути предметом дискусій. Зокрема, євроінтегратори в усіх провалах звинувачують органи суддівського самоврядування та зазначають, що судді мають низький ступінь обізнаності.…
Судова реформа залишається ключовою для влади. Як і раніше, вона зумовлюється низьким рівнем довіри до Феміди, впливом політиків на суд.
EasyCon викликала недовіру через брак роз’яснення, відсутність діалогу з професійною спільнотою. Критика була очікувана, бо, коли виникає криза, люди хочуть отримати зрозумілі інструменти для її вирішення, а не для ускладнення.
Суд – це майданчик, який має об’єднати учасників процесу. Втім, останнім пропонують використовувати технології на рівні Nokia-3210, коли доступний айфон останньої моделі.
Судочинство в усьому світі переходить на віддалену роботу, частину справ починають розглядати через відеоконференцзв’язок. Але найчастіше виникає ряд етичних і технічних проблем: від простих неполадок до того, як дотриматися процесуальних вимог.
11.04.2025
18.03.2025
11.03.2025
03.01.2025
26.12.2024
18.11.2024
15.11.2024
30.10.2024
29.10.2024
12.06.2024
01.04.2024
18.03.2024
03.03.2024
02.01.2024
08.12.2023
16.11.2023
03.11.2023
10.08.2023
31.07.2023
30.06.2023
06.06.2023
10.05.2023
08.05.2023
31.03.2023
27.03.2023
20.03.2023
16.03.2023
27.02.2023
Всі новини