Відтермінування вже діючого закону, яким встановлено і вже застосовується новий розмір винагороди суддів, не тільки призведе до її зменшення, а і звузить зміст і обсяг гарантій незалежності суддів, що є порушенням Конституції України та міжнародних стандартів у сфері незалежності судової гілки влади.
Таку позицію висловила Рада суддів України щодо законопроекту № 2670, передає «Зікон і Бізнес».
Як зазначили в РСУ, найбільшу стурбованість членів Ради суддів України викликав законопроект Кабінету Міністрів України №2670, яким пропонується відтермінувати ще на один рік виплату суддівської винагороди, виходячи з окладу у розмірі 30 прожиткових мінімумів для працездатних осіб - для суддів місцевих судів, та у розмірі 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб - для суддів апеляційних і вищих спеціалізованих судів України.
Рада суддів України звернула увагу на те, що вказана норма права вже почала діяти з 1 січня 2020 року на підставі підпункту 4 пункту 24 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів», яким встановлено, що з 1 січня 2020 року розмір посадового окладу судді місцевого суду становить 30, а апеляційного і вищого спеціалізованого судів – 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб. Відтак відтермінувати початок дії норми права, яка вже почала діяти, неможливо.
Крім того, Рада суддів України вказала на те, що підвищення посадових окладів забезпечене положеннями Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік».
З цих підстав Рада суддів України вважала за необхідне ухвалення Вищою радою правосуддя негативного консультативного висновку щодо цього законопроекту та подальшого відхилення його парламентом.
Натомість РСУ не висловила заперечень щодо прийняття законопроекту №2626, яким пропонується упорядкувати питання видачі документів, які стосуються перерахунку судді грошових сум на утримання його у відставці або пенсійних платежів, при відсутності ліквідаційної комісії відповідного суду. Водночас Рада суддів України вважає, що необхідно виключити пункт 25 розділу XII Закону України «Про судоустрій і статус суддів», яким передбачено, що право на отримання щомісячного довічного грошового утримання має суддя, який успішно пройшов переатестацію.
На думку РСУ, зазначені положення законодавства не узгоджуються із єдиним статусом суддів та порушують гарантії їх незалежності.
З текстом звернень Ради суддів України до ВРП та ВРУ щодо законопроектів № 2670 і №2626 можна ознайомитись тут.

Матеріали за темою
Коментарі
В даній ситуації є лише один вихід - встановити заробітну плату працівникам суду з коефіцієнтом від окладу судді, прикріпити її до окладів суддів, тоді автоматично піднімалися б і зарплати працівників…
Згоден, як у державного службовця, який "на хвилиночку" виконує функції держави та несе відповідальність, посадовий оклад може бути меншим від посадових окладів працівників державних органі…
Так, переглянули зарплати патронатній службі, працівникам які виконують функції з обслуговування які значно перевищують зарплати державних службовців у судах
А чому не розглядається питання щодо заробітної плати працівників державних органів, судів, органів та установ системи правосуддя, яка була визначена постановою КМУ № 102 від 6 лютого 2019 року на 20…
а как же, столько денег Бужанскому заплатили за 2712, какой кабмин ?