Право позивача на штраф у зв’язку з пошкодженням відправлення передбачено умовами договору транспортного експедирування. Тому він має право на передбачені договором вартість відправлення, провізну плату та неустойку (штраф).
Такого висновку дійшов Хмельницький апеляційний суд, залишаючи без змін рішення суду першої інстанції у справі №686/14836/24, інформує «Закон і Бізнес».
У цій справі житель Хмельницького звернувся із позовом про захист прав споживачів. Пояснив, що у квітні 2024 року йому зі Львова «Новою поштою» відправили телевізор, який був у заводській упаковці без пошкоджень. Однак, при отриманні вантажу він побачив вм’ятини на коробці й тріснутий екран телевізора.
Оскільки «Нова Пошта» відмовилася задовольнити його претензію, посилаючись на недоведеність вини перевізника у пошкодженні вантажу, просив стягнути з неї на свою користь 42 тис. грн. компенсації вартості відправлення, 1408 грн. провізної плати, 10517 грн. штрафу та 6000 грн. моральної шкоди.
Суд першої інстанції частково задовольнив його позов, окрім моральної шкоди, право на відшкодування якої не передбачено договором.
В апеляційній скарзі ТОВ «Нова Пошта» заявило, що належно виконало послугу за договором транспортного експедирування та доставило клієнту відправлення у новій заводській упаковці й він погодився з тим, що місце пошкодження відправлення та упаковки не збігаються. Будь-якого маркування із застереженнями про особливі умови транспортування не було. За умовами договору експедитор не несе відповідальності за пошкодження відправлення в цілій (неушкодженій) упаковці, така відповідальність покладається на відправника.
Однак, на думку колегії суддів апеляційного суду, доводи скарги не відповідають фактичним обставинам справи та чинним нормам закону. Адже відправник і «Нова Пошта» уклали договір транспортного експедирування на користь мешканця Хмельницького, якому ТОВ зобов’язувалося доставити телевізор. Під час перевезення вантаж було пошкоджено. Пошта не довела, що її вини в цьому немає.
З оглядуна приписи закону, на споживача покладається обов’язок довести факти виникнення недоліку послуги (роботи) та завдання йому шкоди. У свою чергу, тягар доказування причин виникнення недоліку послуги (роботи) та відсутності вини виконавця покладається на останнього.
Тож апеляційний суд констатував, що ТОВ «Нова Пошта» не виконало зобов’язання за договором транспортного експедирування та повинно сплатити позивачу передбачені договором вартість відправлення в розмірі 41152 грн., 1408 грн. провізної плати та 9971 грн. штрафу.
Аби не пропустити новини судової практики, підписуйтеся на Телеграм-канал «ЗіБ». Для цього натисність на зображення.
Матеріали за темою
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!