Правоохоронці та суди витрачають забагато часу на те, аби викрити винних у незаконному зберіганні засобів негласного отримання інформації. Адже це не відповідає рівню шкоди, якщо відсутній факт використання бо збуту такого засобу.
Відповідно, нардепи запропонували проект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за незаконне поводження із спеціальними технічними засобами негласного отримання інформації» (№6567).
Він передбачає взагалі прибрати із Кодексу про адміністративні правопорушення ст.195-5, що встановлює відповідальність за незаконне зберігання СТЗ. Натомість, у новій редакції ст.359 Кримінального кодексу не згадуватиметься придбання СТЗ — караним стане лише «незаконне використання під час здійснення незаконної оперативно-розшукової діяльності».
Також у ст.163 КК передбачили, що криміналом буде й використання СТЗ для отримання змісту «листування, телефонних розмов, телеграфної чи іншої кореспонденції, що передаються засобами зв’язку або через комп’ютер». За цією статтею, до речі, мінімальне покарання — 4 роки ув’язнення. Й тут мета явно виправдала б зусилля, якби правоохоронні органи таки виявляли тих, хто за допомогою СТЗ таємно записував якусь нараду в Офісі Президента чи Кабміні.
Матеріали за темою
Чи можна безкарно заходити на приватне подвір’я, навіть якщо ділянка не належить потерпілому — ВС
12.04.2024
Коли збір і зберігання даних користувачів Інтернету порушує права людини: нова практика ЄСПЛ
20.03.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!