Закон і Бізнес


Шпигуни-любителі


№5 (1563) 05.02—11.02.2022
2178

Правоохоронці та суди витрачають забагато часу на те, аби викрити винних у незаконному зберіганні засобів негласного отримання інформації. Адже це не відповідає рівню шкоди, якщо відсутній факт використання бо збуту такого засобу.


Відповідно, нардепи запропонували проект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за незаконне поводження із спеціальними технічними засобами негласного отримання інформації» (№6567). 

Він передбачає взагалі прибрати із Кодексу про адміністративні правопорушення ст.195-5, що встановлює відповідальність за незаконне зберігання СТЗ. Натомість, у новій редакції ст.359 Кримінального кодексу не згадуватиметься придбання СТЗ — караним стане лише «незаконне використання під час здійснення незаконної оперативно-розшукової діяльності».

Також у ст.163 КК передбачили, що криміналом буде й використання СТЗ для отримання змісту «листування, телефонних розмов, телеграфної чи іншої кореспонденції, що передаються засобами зв’язку або через комп’ютер». За цією статтею, до речі, мінімальне покарання — 4 роки ув’язнення. Й тут мета явно виправдала б зусилля, якби правоохоронні органи таки виявляли тих, хто за допомогою СТЗ таємно записував якусь нараду в Офісі Президента чи Кабміні.