Яким бачить наповнення та роботу Реєстру прозорості НАЗК?
НАЗК оприлюднило для громадського обговорення проект Положення про Реєстр прозорості — інформаційно-комунікаційної системи, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, оброблення і надання інформації про лобістів та їх звітність.
Як майбутньому лобісту отримати свій електронний кабінет?
Від старту роботи Реєстру прозорості напряму залежить початок легалізації ринку лобіювання. Адже закон «Про лобіювання» вводиться в дію через 2 місяці з дня початку функціонування Реєстру прозорості, але не пізніше 1.01.2025.
Дані Реєстру прозорості будуть відкритими і загальнодоступними, крім персональної інформації про лобістів. До неї буде обмежений доступ. Закритими будуть паспортні дані особи, її адреса , номера телефонів та e-mail.
Кожен лобіст матиме електронний кабінет, за допомогою якого можна буде комунікувати з НАЗК з будь якого зручного місця. Доступ до кабінету буде можливим після автентифікації із використанням особистого ключа та кваліфікованого сертифіката відкритого ключа лобіста.
В електронному кабінеті лобіст матиме право подавати електронні документи, формувати витяги та подавати звернення до НАЗК.
По-перше, кожен фахівець має отримати статус лобіста.
Для цього необхідно буде подати такі відомості:
ПІБ фізичної особи, число, місяць і рік народження;
найменування юридичної особи, її організаційно-правова форма, її місцезнаходження;
реєстраційний номер облікової картки платника податків;
ідентифікаційний код юридичної особи;
адреса місця проживання (перебування) фізичної особи;
номер телефону чи інший засіб електронної комунікації, адреса електронної пошти, веб-сайт;
відомості про реєстрацію представництва іноземної юридичної особи; інформація про керівника юридичної особи; засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи;
відомості про фізичних осіб, що здійснюють лобіювання від імені юридичної особи;
джерело фінансування;
сфера лобіювання.
Після реєстрації суб’єкта лобіювання внесені відомості визначатимуться як реєстрові дані. Вони зберігатимуться та автоматично оприлюднюватимуться у публічній (відкритій) частині реєстру.
Які строки подання інформації?
Лобіст має внести таку інформацію в день початку здійснення лобіювання.
Але, на мою думку, такі усічені строки є не припустимими та потребують перегляду. Адже в країні йде війна, і можуть скластись незалежні від лобіста обставини, як то: обстріли; відключення електроенергії; перебої з інтернетом та інше, що унеможливлять внесення необхідної інформації для реєстрації в день початку лобістської діяльності.
Для прикладу на актуалізацію вже поданої інформації, лобісту надаватиметься 10 днів з дня зміни таких відомостей, що є достатнім періодом для вчинення таких дій.
Лобіст зобов’язаний буде також подати звіт щодо лобіювання за кожне півріччя.
В ньому мають відображатися такі відомості:
ідентифікуючі дані лобіста;
ідентифікуючі дані клієнта, бенефіціара;
загальні відомості про бенефіціара;
предмет лобіювання;
об’єкт лобіювання в розрізі сфер лобіювання;
дата укладення, строк дії та ціну кожного договору лобіювання в діапазонах;
суму коштів, отриману лобістом протягом звітного періоду від клієнта за кожним договором лобіювання, в діапазонах;
суму коштів, витрачену лобістом протягом звітного періоду за кожною сферою лобіювання, із переліком предметів лобіювання, в діапазонах;
зустрічі та спілкування з чиновниками, які займають відповідальне або особливо відповідальне становище, під час яких здійснювалося лобіювання;
розмір здійснених лобістом внесків на підтримку політичних партій, внесків до виборчих фондів (із зазначенням назв партій/їх місцевих організацій, розміру, типу кожного внеску і дати його здійснення).
Вимоги до порядку заповнення та подання відомостей у Реєстр прозорості встановлюватимуться НАЗК окремим нормативно-правовим актом.
Проектом пропонується, що відомості про лобіста, зберігатимуться у Реєстрі прозорості упродовж всього часу, протягом якого особа матиме такий статус, а також упродовж 5 років після припинення його статусу.
При цьому НАЗК забезпечуватиме захист поданої до реєстру інформації.
***
Зауваження та пропозиції до проекту планують приймати за допомогою електронної форми до 16:00 24 квітня 2024 року, а їх результати будуть оприлюднені 8 травня на офіційному сайті агентства.
Перш ніж почати здійснювати лобістську діяльність, фахівець має зареєструватися в Реєстрі прозорості.
Матеріали за темою
Дію воєнного стану продовжено ще на 90 діб
06.02.2024
У медзакладах створять наглядові ради
22.11.2023
ВР вчергове продовжила дію воєнного стану
08.11.2023
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!