Оновлений регламент про перевезення відходів (WSR) ЄС вже в роботі та, швидше за все, запрацює з 2024 року. Зміни стануть відчутними для експортерів брухту з ЄС через більш суворі правила.
Таку заяву зробив генеральний секретар Європейської конфедерації переробної промисловості Еммануель Катракіс. «Кілька великих країн Євросоюзу із більшим обсягом постачань брухту наразі схильні підтримувати суворіші експортні обмеження, тоді як менші країни виступають за більш збалансовані», – зазначив Е.Катракіс. Про це інформує Закон і Бізнес, посилаючись на S&P Global.
Рада ЄС представить і ухвалить переглянуту пропозицію з травня по червень 2023-го. Далі почнуться перемовини між Європарламентом, Єврокомісією та Радою ЄС. Переробники очікують, що остаточний текст буде прийнято не пізніше 2024 року.
Раніше Європарламент вже оприлюднював пропозицію щодо перегляду Регламенту про перевезення відходів (WSR). Відповідно до неї, експорт безпечних відходів для перероблення (зокрема, брухту чорних та кольорових металів) до країн, що не входять до Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), дозволять лише якщо ці держави подають заявку на згоду та демонструють здатність до екологічного поводження з відходами, зокрема, проводячи незалежні аудити своїх переробних потужностей. Окрім того, Єврокомісія ретельно контролюватиме експорт відходів до країн-членів ОЕСР.
Застосування більш суворих правил експорту брухту чорних металів, а також запропонований аудит потужностей для країн-імпортерів, що не входять до ОЕСР, очікується у 2027-му після трирічного перехідного періоду. На думку Е.Катракіса, проблема аудиту полягає в тому, що важко вимагати від підприємства, розташованого за межами ЄС, відповідності стандартам, встановленим у блоці. Проте європейські продавці повинні будуть довести, що покупець відповідає вимогам регламенту.
За мірою формування пропозиції щодо WSR виробники сталі в ЄС наполягали на суворіших експортних обмеженнях, аби забезпечити постачання якісного брухту усередині блоку. Водночас європейські переробники висловлювали стурбованість тим, що потенційні експортні обмеження зменшать комерційні стимули для збору та перероблення брухту чорних металів, а ціни на цю сировину у Євросоюзі впадуть. Вони також припускали, що це може значно вплинути на експорт брухту нижчої якості, зокрема, важкоплавкого. Згідно з даними Євростату, у 2021 році обсяг експорту брухту із ЄС сягнув 19,5 млн т.
.
Матеріали за темою
Проблеми легпрому озвучили в Мінекономіки
03.03.2023
Виробництво металу падає через низькі ціни
17.12.2019
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!