Автомобільний ринок ЄС оживає завдяки появі нових моделей за доступними цінами. Загальне зростання продажів забезпечують європейські марки, але найвищі темпи, на жаль, мають не вони.
Як випливає з даних ACEA, загалом продажі зростали в липні, серпні та вересні. Так, у вересні зростання склало 10%, а на найбільших ринках, у Німеччині та Великій Британії, темпи виявилися ще вищими — 13% і 14% відповідно, пише «Закон і Бізнес».
Загальні продажі легкових автомобілів у ЄС у вересні склали майже 900 тис. проти трохи більше 800 тис. роком раніше. Щоправда, зростання поки що символічне — менше 1%, а з початку року в ЄС продано близько 8 млн автомобілів.
Як зазначає DW, основною причиною пожвавлення продажів є поява нових доступних електромобілів, таких як Skoda Elroq і Renault R5. У той час як продажі машин з бензиновими та дизельними двигунами продовжують знижуватися — у вересні 2025 року падіння склало 7,8% та 14,3% відповідно.
У той же час, реєстрації електромобілів, що підключаються гібридів (із зарядкою від мережі) та гібридів (з батареєю, яка заряджається під час руху) зросли на 20%, 65,4% та 15,9%. На них тепер припадає вже близько 2/3 всіх продажів у ЄС проти менш ніж 60% на рік раніше.
Відсутність доступних моделей електромобілів була однією з причин стагнації ринку, і як тільки такі моделі почали з'являтися (автовиробники випустили їх, щоб виконати нові норми ЄС щодо викидів на 2025 рік), продаж відразу пішов вгору, зазначають експерти Європейської ради з міжнародних відносин (ECFR).
Згідно з опитуванням, проведеним Європейською комісією у 2023 році, середня сума, яку європейський споживач готовий заплатити за електромобіль, — лише 20 тис. євро (з урахуванням як нових, так і старих машин). Фактична середня ціна при цьому становить близько 45 тис. євро. Однак нові моделі, наприклад Skoda Elroq і Renault R5, ближчі до бажаного рівня: перший коштує трохи більше 30 тис. євро, другий трохи менше.
Серед європейських компаній зростання зафіксовано у найбільших автовиробників. Реєстрації нових автомобілів Volkswagen Group, Stellantis та Renault, за даними ACEA, у вересні збільшилися порівняно з минулим роком відповідно на 9,7%, 11,5% та 15,2%.
Проте найвищими темпами зараз нарощує продажі найбільший китайський автовиробник BYD. Він розширює свою присутність на ринках ЄС та Великої Британії, попри те, що постачання китайських електромобілів обкладається високим митом — до 45%.
У вересні, за даними ACEA, продаж BYD в ЄС зріс приблизно втричі порівняно з минулим роком — до 13,2 тис. автомобілів. Це все ще незначна цифра порівняно з європейськими брендами (Volkswagen продав 317 тис., Stellantis – 165 тис.). Проте за рік частка BYD на європейському ринку зросла з 0,4 до 1,5%. На двох найбільших ринках Європи китайська компанія вже потіснила Tesla: у Великій Британії вона обійшла її з продажів у 2025 році, а в Німеччині впритул наблизилася.
При цьому, незважаючи на мито, компанії вдається продавати електрокари за низькими цінами. Найдоступніша модель — Dolphin Surf — коштує близько 20 тис. євро.
Китайський електрокар коштує стільки, скільки готові заплатити європейці за новий автомобіль.
Матеріали за темою


Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!