Перегляд рішень у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції — це окрема процедура, яку не слід ототожнювати з оскарженням рішень органів АМКУ.
На це звернув увагу Касаційний господарський суд у справі №910/10256/21, інформує «Закон і Бізнес».
Підприємство звернулося з позовом до Антимонопольного комітету про визнання недійсним рішення, оформленого листом «Щодо заяви про перегляд рішення Антимонопольного комітету України від 3.12.2020 №757-р», і зобов’язання АМКУ повторно розглянути заяву підприємства про перегляд цього рішення.
Рішенням господарського суду в задоволенні позовних вимог відмовлено. Рішення мотивоване тим, що підприємство звернулося до АМКУ без зазначення підстав, закріплених у приписах ст.58 закону «Про захист економічної конкуренції». Стосовно вимоги про зобов’язання АМКУ повторно розглянути заяву про перегляд указаного рішення суд керувався тим, що обраний спосіб захисту не є ефективним, оскільки така вимога спрямована на те, щоб примусити суб’єкта владних повноважень ухвалити рішення конкретного змісту.
Постановою апеляційного господарського суду це рішення скасовано й ухвалено нове — про задоволення позовних вимог.
Утім, КГС скасував цю постанову, а рішення місцевого господарського суду залишив у силі.
Він зазначив, що зміст ч.1 ст.58 закону в частині «інших підстав, передбачених законами України» передбачає необхідність вказівки на пряму норму закону, яка визначає певні обставини як підставу саме для перегляду рішення АМКУ. Водночас перегляд рішень органів АМКУ у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та в заявах, справах про узгоджені дії, концентрацію – це окрема спеціальна процедура перегляду (повторного розгляду), яку не слід ототожнювати з процедурою оскарження рішень органів АМКУ (перевіркою на предмет законності й обґрунтованості).
Це не було враховано у висновках суду апеляційної інстанції щодо відповідності заяви позивача вимогам, установленим у п.47 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням АМКУ від 19.04.1994 №5 (зареєстровані у Мін’юстї 6.05.1994 за № 90/299).
Компетенція судів щодо перегляду ухвалених органом АМКУ рішень відповідно до ст.59 закону полягає в установленні їх законності та обґрунтованості. Тож КГС визнав обґрунтованим незастосування АМКУ ст.59 закону на стадії перевірки заяви про перегляд рішення органу АМКУ на відповідність вимогам, установленим у п.47 правил.
Аби не пропустити новини судової практики, підписуйтеся на Телеграм-канал «ЗіБ». Для цього натисність на зображення.
Матеріали за темою
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!