Чи спроможні ви на око визначити різницю в 10 гр або в 1 мм товщини? Такий прийом отримав назву «шринкінфляції», що на думку німецьких правозахисників, є обманом покупців.
Тому Центр захисту прав споживачів у Гамбурзі подав позов на виробника Mondelez до Бременського земельного суду, пише «Закон і Бізнес».
За інформацією агентства dpa, суть звинувачення полягає в недобросовісній конкуренції: нова плитка шоколаду Alpine Milk є так званою хитрою упаковкою (німецька назва — «Mogelpackung»). За словами правозахисників, різниця між старою та новою плитками шоколаду помітна лише у разі прямого порівняння: хоча упаковка та дизайн ідентичні, сама плитка приблизно на міліметр тонше.
Як нагадує DW, влітку цього року шоколадна плитка отримала в Німеччині антипремію «Золотий віндбойтель» (віндбойтель — це німецьке тістечко, назву якого можна перекласти як «пакет з вітром») від некомерційної організації Foodwatch, яку вручають за обман покупців. У Foodwatch наголосили, що виробник шоколадки збільшив ціну на Alpine Milk з 1,49 до 1,99 євро, а невдовзі зменшив її вагу зі 100 до 90 гр. Таким чином, продукт подорожчав майже в півтора рази.
У Mondelez виправдалися тим, що вказали нову вагу на упаковці, а зростання цін пояснили подорожчанням какао-бобів та витратами по всьому ланцюжку поставок. Але у Foodwatch стверджують, що нова вага позначена дуже маленьким шрифтом. До того ж, за два роки ціни на шоколад, за даними Федерального статистичного управління, зросли приблизно на 8%, тоді як вартість продукції Mondelez — на 64%.
Історія з Milka — типовий приклад шринкфляції. Це коли обсяг товару зменшується, тоді як ціна залишається незмінною. Інший приклад того, як дурять покупців — це скімпфляція. У цьому випадку обсяг може і не змінюватися, натомість виробники заощаджують на інгредієнтах.
Так, цього року відзначився апельсиновий сік Granini — він також отримав антипремію за «хитру» упаковку. Раніше сік цієї марки на 100% складався з м’якоті апельсина. Тепер у пляшці 50% соку та 50%... води. І це легально, якщо на упаковці вказано щось на кшталт «Нового рецепту».
Виробники скаржаться, що все подорожчало: сировина, електрика, зарплати працівників. І щоб уникнути стрімкого зростання цін, вони змушені вдаватися до таких заходів.

Якщо раніше вказувалося, що плитка шоколаду важить 100 гр, то тепер — на 10% менше і дрібнішим шрифтом.
Матеріали за темою
Найбільший літак у світі збудують в Італії
28.09.2025
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!