Порядок організації, проведення та оформлення результатів інспекційних перевірок колекторських компаній, які не мають статусу небанківської фінансової установи, врегулював Національний банк України.
Сьогодні, 19 жовтня, набрала чинності постанова Правління НБУ від 14.10.2022 № 220 «Про затвердження Положення про організацію, проведення та оформлення результатів інспекційних перевірок колекторських компаній та внесення змін до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення колекторськими компаніями законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг».
Йдеться про організації, включені до реєстру колекторських компаній, що здійснюють в інтересах кредитодавця чи нового кредитора врегулювання простроченої заборгованості споживачів фінансових послуг.
Документом визначені:
• процес організації інспекційних перевірок;
• права й обов'язки членів інспекційної групи;
• права та обов'язки керівників і працівників об'єкта перевірки;
• оформлення результатів інспекційної перевірки;
• порядок дій у разі відмови у проведенні інспекційної перевірки.
Національний банк здійснюватиме позапланову інспекційну перевірку без попереднього повідомлення об’єкта перевірки на підставі рішення НБУ.
Таке рішення Національний банк має право ухвалити за наявності таких підстав:
• неподання/подання в неповному обсязі в установлений строк об’єктом перевірки документів та інформації, подання яких вимагається відповідно до законодавства України та/або на вимогу Національного банку;
• за результатами аналізу звернень споживачів фінансових послуг та інших третіх осіб під час врегулювання простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки), що свідчать/можуть свідчити про порушення об’єктом перевірки вимог законодавства України щодо взаємодії зі споживачами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки);
• відсутність об’єкта перевірки за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі;
• виявлення за результатами інспекційної перевірки кредитодавця/нового кредитора фактів нездійснення/неналежного здійснення ним контролю за діяльністю колекторської компанії, з якою укладено договір про врегулювання простроченої заборгованості, що можуть свідчити про недотримання такою колекторською компанією вимог законодавства України щодо взаємодії зі споживачами під час врегулювання простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки).

.
Матеріали за темою
Держпраці здаватиме порушників ДПС
06.02.2023
Тим, хто не заощаджує, відключать світло
21.10.2022
Податкова взялася за обмінники
03.08.2022
НКРЕКП відновлює перевірки підприємств
16.05.2022
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!