Від АМК очікують пояснень щодо санкцій, які застосовуються до суб’єктів господарювання
Немотивовані штрафи та законопроект щодо Антимонопольного комітету. В Асоціації правників України з нового року намагаються сприяти посиленню конкуренції на ринку.
Творчий підхід
В АПУ відбулася перша в цьому році робоча зустріч членів комітету з конкуренційного права. На розгляд вони винесли 2 нагальні питання.
Перше з них являє собою проект листа до АМК стосовно «рекомендаційних роз’яснень» від 9.08.2016 №39-рр щодо застосування положень чч.2, 5 та 6 ст.52 закону «Про захист економічної конкуренції», чч.1 та 2 ст.21 закону «Про захист від недобросовісної конкуренції».
Рішення про намір написати цей лист члени комітету прийняли ще влітку 2019 року. Тоді ж затвердили його тези. Зокрема, комітет наполягає, аби АМК дав роз’яснення щодо логіки розрахунку штрафів, накладених на суб’єктів господарювання за порушення економічної конкуренції.
Так, звертаючись до роз’яснень, ми натрапляємо на формулювання з приводу того, що вони мають застосовуватися при визначенні штрафів щодо певного порушення з метою забезпечення правової визначеності та передбачуваності. При цьому під час розрахунків АМК має керуватися принципами пропорційності, недискримінаційності, розумності.
«Основна ідея цього звернення — прохання кожного разу публікувати рішення АМК з роз’ясненням того, яким чином нараховувався штраф, зокрема, які коригуючі коефіцієнти були застосовані, на скільки відсотків було зменшено/збільшено розмір штрафу залежно від тих чи інших пом’якшуючих/обтяжуючих обставин», — резюмував необхідність звернення до АМК юрист Денис Медведєв.
Наразі ж АМК застосовує швидше творчий підхід до визначення розмірів штрафів, оскільки накладаються вони за якимись незрозумілими категоріями. Положення «рекомендаційних роз’яснень» містять такі оціночні поняття/категорії, як «належний стримуючий ефект», «особливо негативні наслідки», «форс-мажорні обставини», «інші особливі обставини природного, економічного, суспільного характеру», які не мають визначення в законодавстві щодо захисту економічної конкуренції.
Заочно знайомі
Ознайомлення з текстом законопроекту «Про деякі питання щодо підвищення незалежності та ефективності діяльності Антимонопольного комітету України» (№2730) члени комітету запланувати на найближчий час. Оскільки, як виявилося, текст документа був розміщений на сайті Верховної Ради за день до запланованої робочої зустрічі правників.
Які ж основні положення проекту? Законотворці пропонують приділити увагу розвитку інституту підзвітності АМК Верховній Раді. Однак у чинному законодавстві не прописані конкретні вимоги до змісту звіту, порядку та форми звітування АМК та результатів такого звітування.
В Уряді також планують установити підстави для перевірок органами АМК суб’єктів господарювання та об’єднань, оскільки нині перевірки можна здійснювати навіть у разі відсутності ознак порушення конкуренційного законодавства.
Не оминули автори проекту увагою й питання щодо судової практики. Пропонується створити спеціалізований суд для розгляду конкуренційних спорів. Точніше, є намір усі такі справи віднести до компетенції Вищого суду з питань інтелектуальної власності, який запропоновано назвати Вищим судом з питань інтелектуальної власності та економічної конкуренції.
Очікується, що нововведення допоможуть запровадити в Україні такі процесуальні засоби виявлення та припинення порушень конкуренційного законодавства, як leniency та settlement.
Протягом наступних робочих зустрічей члени комітету визначаться стосовно проекту та підготують пропозиції щодо його вдосконалення.

Матеріали за темою
У Мінфіні анонсують болісні заходи
17.05.2022
З віртуальними активами виникла цікава колізія — усі прагнуть реалізовувати щодо них римську тріаду — адвокат
в„–7 (1565), 19.02—25.02.2022
За відкриття електронних гаманців без авторизації штрафуватимуть — проект
в„–46 (1552), 13.11—19.11.2021
Рейтингові агентства отримають свій закон
в„–31 (1537), 31.07—06.08.2021
Як віртуальні активи можуть матеріалізуватись у цивільному обігу
в„–28 (1482), 11.07—17.07.2020
Через кілька років зняти квартиру, не заплативши посередникові, стане неможливим — проект
в„–27 (1481), 04.07—10.07.2020
Хто не платить ЄСВ: розширено список
07.07.2020
Боротись із чиновниками будуть так, щоб не шкодити законослухняним громадянам
в„–27 (1481), 04.07—10.07.2020
До 50 млн. доходу – середній бізнес. Запропоновано зміни до ПК
в„–21 (1475), 30.05—05.06.2020
Бухгалтерів зобов’язали шукати кінцевих бенефіціарів їх клієнтів та відмовлятися від підозрілих
в„–18 (1472), 09.05—15.05.2020
НБУ радить зменшити контакти з готівкою
19.03.2020
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!