Як повідомляв «ЗіБ», Верховна Рада ухвалила у першому читанні урядовий проект закону «Про доброчесне лобіювання» (№10337). А 24 січня згідно з Регламентом ВР був останній день подачі поправок народними депутатами.
Тепер «м’яч» на полі Комітету Верховної Ради з питань правової політики, який є головним для підготовки тексту законопроекту до другого читання.
Зазначимо, що НАЗК закликало народних депутатів доопрацювати цей проект з метою прийняття збалансованого та дієвого закону, який буде відповідати найкращим міжнародним практикам та стандартам.
Отже, базою, над якою працюватимуть члени профільного комітету, є:
Адвокація не є лобіюванням. Суб’єкти адвокації, у тому числі, громадські активісти, не потраплять до Реєстру прозорості, куди будуть вноситися дані про суб’єктів лобіювання.
Запровадження статусу лобіста, що отримуватиметься шляхом реєстрації його в Реєстрі прозорості — держателем та адміністратором якого є Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК).
Обмеження щодо кола осіб, що зможуть бути лобістами та клієнтами (зокрема, заборона для громадян і резидентів рф, а також компаній, які пов’язані із агресором).
Впровадження Правил етичної поведінки лобістів.
Визначення предмета лобіювання (лобісти зможуть стати співавторами законів та інших нормативно-правових актів).
Визначення об’єкта лобіювання (народні депутати, члени Уряду та інші).
Визначення прав лобістів (представляти інтереси клієнта; брати участь у розробці проекту акта; входити до адмінбудівель; брати участь в засіданнях держорганів; бути в списку авторів акта; проводити публічні заходи та інформаційні кампанії).
Запровадження звітування про лобістську діяльність до НАЗК.
Наділення НАЗК повноваженнями щодо моніторингу за дотриманням вимог законодавства з питань лобіювання; забезпечення ведення Реєстру прозорості; внесення приписів про порушення вимог законодавства з питань лобіювання та інш.
Деякі невідповідності поданого законопроекту рекомендаціям Парламентської асамблеї Ради Європи аналізувалися тут.
 
										
											Лобіювати законодавчі ініціативи у першу чергу будуть через народних депутатів, але виключно етичними методами.
Матеріали за темою
							Ненормативні акти, синоніми до правовладдя та політичний характер — що не так з «абеткою» від Голови ВР						
							
в„–7 (1565), 19.02—25.02.2022
										
							Чому не вдалося пролобіювати закон про лобізм в Україні?						
							
в„–11 (1517), 13.03—19.03.2021
										
							Новий орган зможе потопити патентних тролів, але втратити право на міжнародну попередню експертизу						
							
в„–10 (1464), 14.03—20.03.2020
										
							Адвокати назвали умови за яких господарські суди залишаться без справ						
							
в„–43 (1445), 02.11—08.11.2019
										
							Річниця диктаторських законів 16 січня: прийнято майже все, тільки набагато гірше, — думка						
							
16.01.2019
										
							НПА доводитимуть до відома населення з голосу та в кліпах						
							
в„–40 (1390), 06.10—12.10.2108
										
							Чи може ВРУ змінити волю народу та обставини минулого						
							
в„–36 (1386), 08.09—14.09.2018
										
							У ВР обурилися, що зміни до кодексів ідуть причепом до законів						
							
в„–13 (1363), 31.03—06.04.2018
										
							Президенту віддали право подати закон про антикорупційний суд						
							
в„–50 (1348), 23.12—29.12.2017
										
							Нардеп вказав, що не так із процесуальною реформою						
							
в„–50 (1348), 23.12—29.12.2017
										
   
  


Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!