Сьогодні, 19 листопада, відзначається Всесвітній день пам’яті жертв дорожньо-транспортних пригод. Це привід замислитися, як зменшити кількість аварій, оскільки смертність на дорогах в Україні — одна з найвищих у Європі.
Згідно з даними Національної поліції, за 9 місяців цього року вже сталося 17394 ДТП із загиблими і травмованими. Загинуло 2157 людей, серед них 139 дітей, ще майже 22 тис. осіб дістали травми, інформує «Закон і Бізнес».
Найчастіше причиною смертельних ДТП є надмірна швидкість. За це передбачена адміністративна відповідальність, однак українське законодавство не стримує водіїв від порушення, наголошують експерти кампанії «За безпечні дороги». Адже штрафи за перевищення швидкості значно менші за інші випадки недотримання ПДР. Тож нинішня система, навпаки, підштовхує водіїв перевищувати швидкість.
«Наразі закон розглядає перевищення швидкості як таку саму загрозу, що й порушення правил зупинки чи стоянки. Відповідальність за них однакова — 340 грн.», — коментує, юрист Центру демократії та верховенства права Іван П’ятак. Водночас зупинка на смузі громадського транспорту або несплата за паркування значно «небезпечніші» для суспільства, зауважив він. Адже несплата за паркування у центрі Києві виллється вже у 700 грн.
Більше того, в Україні досі існує закон, за яким перевищення швидкості до 20 км/год. взагалі не карається. Тому чимало водіїв звикли порушувати правила, розганяючись до 70 км/год. у містах. Водночас якщо зіткнення з авто стається на швидкості 30 км/год., більшість пішоходів і велосипедистів залишаються живими, а вже на швидкості 50 км/год. — це смертельно.
На думку експертів, щоб українські дороги стали безпечнішими, потрібно реформувати систему покарань за порушення правил дорожнього руху. Найперше — збільшити штрафи за перевищення швидкості, які зараз — одні з найменших.
Крім того, як зазначають експерти «За безпечні дороги» слід реформувати систему санкцій для водіїв за перевищення швидкості:
1. Зменшити «нештрафований поріг» за перевищення швидкості з +20 км/год. до +10 км/год.
2. Побудувати систему штрафів із чіткою градацією: за кожні +10 км/год. має бути встановлений вищий штраф (сьогодні в Україні діє лише градація +20 та +50).
3. Впровадити систему штрафних балів, коли водій отримуватиме за порушення певну кількість балів і при надмірному їх накопиченні позбавлятиметься права керування.
4. Скасувати знижку 50% за порушення ПДР, що зафіксоване в автоматичному режимі.
За даними ООН, ДТП — це основна причина смерті у віці 15—29 років, як і в цьому випадку, коли під колесами авто загинула 18-річна дівчина.
Матеріали за темою
Чи настає відповідальність за залишення у небезпеці потерпілого, який помер на місці ДТП — ВС
19.11.2024
Як зареєструвати розмитнене авто
28.10.2024
Коли власник може вимагати компенсації вартості авто в особи, яка його безпідставно зберігає — ВП ВС
23.10.2024
Які марки авто найчастіше обирають крадії
23.10.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!