Парламенту запропонували повернутися до практики обов’язковості висновку профільного комітету щодо відповідності Конституції всіх запропонованих законопроектів. Аби неконституційні норми не могли стати законом.
Така практика вже існувала у ВР до 2014 року. Тоді Комітет з питань правової політики та правосуддя обов’язково готував висновки до всіх законодавчих ініціатив, аби унеможливити потрапляння в сесійну залу документів, що суперечать Основному Закону.
Проектом закону «Про внесення змін до статті 93 Регламенту Верховної Ради України" (№7095) пропонує відновити норму щодо обов'язковості оцінки відповідності Конституції проектів актів, які вносяться на розгляд . Пропонується передбачити, що кожен проект після його реєстрації не пізніш як у 5-денний строк направляється для підготовки експертного висновку також і в профільний комітет.
Тим більше, що ст.94 Регламенту ВР прямо визначає однією із підстав для повернення документу його автору, якщо проект суперечить положенням Конституції, крім випадків, коли він стосується власне внесення змін до Основного Закону. Але у ч.1 ст.93 Регламенту не зазначено про обов’язковість такого висновку комітету.
Як наслідок, проекти, які мають очевидні ознаки неконституційності, взагалі не направляються до профільного комітету. Тож парламент часто голосує за вочевидь неконституційні норми.

Матеріали за темою
Ненормативні акти, синоніми до правовладдя та політичний характер — що не так з «абеткою» від Голови ВР
в„–7 (1565), 19.02—25.02.2022
Чому не вдалося пролобіювати закон про лобізм в Україні?
в„–11 (1517), 13.03—19.03.2021
Новий орган зможе потопити патентних тролів, але втратити право на міжнародну попередню експертизу
в„–10 (1464), 14.03—20.03.2020
Адвокати назвали умови за яких господарські суди залишаться без справ
в„–43 (1445), 02.11—08.11.2019
Річниця диктаторських законів 16 січня: прийнято майже все, тільки набагато гірше, — думка
16.01.2019
НПА доводитимуть до відома населення з голосу та в кліпах
в„–40 (1390), 06.10—12.10.2108
Чи може ВРУ змінити волю народу та обставини минулого
в„–36 (1386), 08.09—14.09.2018
У ВР обурилися, що зміни до кодексів ідуть причепом до законів
в„–13 (1363), 31.03—06.04.2018
Президенту віддали право подати закон про антикорупційний суд
в„–50 (1348), 23.12—29.12.2017
Нардеп вказав, що не так із процесуальною реформою
в„–50 (1348), 23.12—29.12.2017
Коментарі
Очень правильно. Закон-это серьезный документ, а не черновик, в который без конца можно вносить изменения, если что-то не так, тем более, если он не соответсствует Конституции Украины Я еще бы добавил…