За утилізацію автомобілів платити доведеться імпортерам і виробникам
У парламенті готуються до запровадження з 1 січня нового рокуекологічного податку за утилізацію старих автомобілів. Сплачувати його доведеться як імпортерам, так і вітчизняним виробникам автомобілів.
Комітет ВР з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи підтримав проект закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів» (№11260).
Ініціатори змін — народні депутати Ярослав Сухий і Валерій Крайній — пропонують одночасно ухвалити закон «Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів» і пов’язані з ним зміни до ПК.
Вони вважають за необхідне розширити базу екологічного оподаткування, передбачивши справляння податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів категорій M та N (легкові, вантажні, вантажопасажирські автомобілі, автобуси та спеціальні транспортні засоби).
Згідно з документом платниками екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів визначаються особи, які:
• здійснюють увезення транспортних засобів на митну територію України або виробляють їх для продажу на внутрішньому ринку;
• купують транспортні засоби в осіб, які не сплачують цього екологічного податку згідно з ПК.
Розмір екологічного податку обчислюватиметься з урахуванням ставок і коефіцієнтів для кожного виду транспортного засобу, об’єму двигуна, року випуску, ваги та інших характеристик.
Разом з тим передбачається, що платниками екологічно податку за утилізацію не будуть:
• особи, які ввозять до України транспортні засоби, раніше вивезені за її межі (за наявності відповідного підтвердження);
• нерезиденти, які тимчасово ввозять транспортні засоби особистого користування;
• особи, які ввозять на митну територію України транспортні засоби в режимі транзиту;
• особи, які ввозять або продають транспортні засоби, з року випуску яких минуло 30 або більше років. При цьому такий транспорт не має бути призначений для комерційного перевезення пасажирів або вантажів, мати оригінальний двигун і кузов;
• особи, які виробляють транспортні засоби на території України та взяли на себе зобов’язання забезпечити утилізацію транспорту, знятого з експлуатації;
• особи, які придбавають колісні транспортні засоби в осіб, що стали їх власниками до 1 січня 2013 року, або у виробників, зазначених у попередньому пункті.
Очікується, що новий податок уже в перший рік після впровадження забезпечить прямі додаткові надходження до держбюджету в обсязі 2,2 млрд грн. як від імпорту, так і від внутрішнього виробництва транспортних засобів. При цьому завдяки податковому регулюванню внутрішнє виробництво автомобілів має зрости на 25%.
За майбутню утилізацію платити доведеться наперед.
Матеріали за темою
Метро у Празі працюватиме без машиністів
08.02.2024
Аеропорт Брюсселя перейде на «тихі» літаки
03.01.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!