За любым личным брендом должна быть личность
Стратегии, тренды, SMM, PR – сколько в них человеческих ресурсов, времени и средств? А сколько в этом вас? Как адвокату развивать свой бренд, на какие киты при этом опираться и почему это больше, чем о работе?
Дилема й відповідь на неї
В рамках форуму «Адвокатура. Формула розвитку», організованого Асоціацією адвокатів України, адвокати шукали рецепт успіху, який не покидає з роками, а також стимули для того, аби ставати кращими версіями самих себе. Адвокат, голова комітету ААУ з сімейного права та засновниця власного адвокатського бюро Катерина Власюк поділилась знаннями у непрофільній для колег сфері у виступі «Побудова особистого бренду та професійні вимоги сьогодення».
Спікер зазначила, що насправді питання розвитку часто створюють внутрішній тиск, бо крім своєї основної роботи доводиться витрачати дуже багато часу на такі супутні речі як PR, маркетинг, SMM. К.Власюк зізналась, що не одразу змирилась із цією «незручною» реальністю. «Але зрештою я зрозуміла: якщо хочу позиціонувати себе певним чином перед клієнтами, подобається це мені чи ні, я все одно маю рухатись в певній тенденції», — пояснила вона.
Адвокат додала, що «бренд» — це дуже модне слово, за яким насправді криються прості та навіть елементарні речі. Який зміст воно несе в собі? Це однозначно — репутація, те, що про нас говорять, і це — ступінь популярності.
К.Власюк зазначила, що головний її міф полягав у тому, що робота адвоката — це не бізнес. І певною мірою це дійсно так і є. Однак якщо ми говоримо про розвиток бренду і позиціонування компанії, ми маємо ставитись до роботи адвокатської компанії як до бізнесу. Це особливо важливо усвідомити адвокатам, які працюють самі на себе, але хочуть здійснити ривок, увійти в топ, стати відомим на ринку.
Перша практична порада від К.Власюк полягала у тому, аби забити своє ім’я та прізвище в Гугл та протестувати, яка інформація спливає про вас першою, які фотографії, які статті. Чи є відмітки на Гугл-картах і коментарі? За словами спікера, це потрібно роботи періодично. Із цього і виходити в стратегію «Як я хочу себе позиціонувати перед колегами та клієнтами?».
Спікер також розповіла, що зараз у маркетингу популярним є напрямок Tone of Voice — це коли ти заходиш на сторінку і вона тобі про щось каже. К.Власюк зізнається, що з однієї сторони не хочеться ставати жертвою маркетингу і вестись на всі ці дії. Адже як не крути, а більшість клієнтів приходить по сарафанному радіо, тому що задоволений клієнт завжди порекомендує свого адвоката знайомим.
До того ж не всі хочуть бути відомими і світитись у рейтингу. «Якщо вам кайфово, що про вас нічого не знає Гугл, то потрібно просто змиритись із цим і не витрачати час і гроші на маркетинг. Є адвокати, які гарно заробляють та досягли успіху в своїй сфері, не беручи участі в різноманітних рейтингах», — додала К.Власюк. Тож перша дилема, яку потрібно подолати це: «Чи хочу я бути публічним і вв’язуватись у всі ці етапи просування власного бренду?».
Якщо ви готові витрачати час, кошти і рухатись вперед, то Tone of Voice дійсно має значення. Наступне, що варто зробити – це переглянути свої сторінки у соцмережах і чесно відповісти собі: «Про що я тут читаю? Як це виглядає? Хто я, виходячи з контенту на цих сторінках». Також бажано знайти знайомих, класифікувати їх за типами ваших потенційних клієнтів і запитати про те, що вони бачать на цих сторінках.
К.Власюк попередила, що на адвоката можуть «напасти» і PR-ник, і SMM, і маркетолог і ці люди будуть говорити про тренди та придумувати стратегію. Але ця стратегія й трендові меседжі можуть йти у розріз із тим, ким насправді є адвокат. Тож адвокат має розвиватись в першу чергу професійно. «Якщо будете обирати між професійним навчанням і оплатою SMM-спеціаліста, то однозначно слід обирати перше», — додала спікер.
Також адвокат розповіла, що свої сторінки у соцмережах вона веде сама, хоча це й займає час. «Мені це дійсно подобається, і не шкода витрачати час на наповнення сторінок. Тож я менше дивлюсь фільмів і більше знаходжусь у соцмережах», — прокоментувала К.Власюк.
Спікер згадала про те, що колись пробувала передати ведення соцмереж до рук професіонала, однак дуже швидко позбулась ілюзій на цей рахунок. Адже ніхто не знає, про що ви хочете сказати, краще, ніж ви. Якщо контент буде створювати хтось інший, це вже буде не ваша сторінка.
Відкритись світові
І тут найважливіша порада — дати можливість за оцим брендом зрозуміти, що ви реальна людина. Зараз це основний виклик та тренд. Ті люди, які змогли стати ближчими до людей і відкритись, продовжили розвиватись.
Тож варто перестати бути жорсткими і скрупульозними адвокатами, які викладають лише пости із фотографіями з судових засідань. На думку, К.Власюк такі холодні бренди теж потрібні, але переважно емоційно закритим людям. Тож основне завдання кожного бренду стати Lovemark.
К.Власюк порадила прослідкувати за історією становлення відомих брендів. Наприклад, Netflix детально розповідають, яка вони будували бренд. Вони ідеально знають свого клієнта, хоча в їх типології їх близько 100. Для різних акаунтів будуть пропонуватись різні фільми і різна реклама.
Адвокат зазначила, що таких потужностей на юридичному ринку немає, але потрібно йти від себе. «За будь-яким особистим брендом має бути особистість», — наголосила К.Власюк. Саме тому, особливо під час війни адвокатам потрібно розповідати, які вони поза роботою. «У мене є рубрика в постах, де я зі своєю собакою. А також щотижневі ефіри «На каву з адвокатом». Це дає можливість побачити як я розмовляю і як я виглядаю», — додала спікер.
К.Власюк зазначила, що в таких ефірах роз’яснює людям їх права, розповідає про правові аспекти розлучення, і це теж частина особистого бренду. Спікер переконана, що цього б ніхто не придумав, якби вона не вирішила робити це сама. Саме так вдається позиціонувати себе як бренд правозахисних жінок.
Вибір логотипу та його кольору — це теж важливо. І хоча червоний колір — це, перш за все, агресія і кров, у своєму АБ К.Власюк вирішила зупинитись саме на ньому.
Тож треба бути собою, а не кимось, вирішувати свої внутрішні дилеми і не менш важливо, які цінності транслює ваш бренд. На прикладі спікера, це створення благодійного фонду та мета створити кол-центр для тих, хто потребує правової допомоги, але не може дозволити собі адвоката у випадку стягнення аліментів, домашнього насильства тощо. Це, за словами адвоката, — її соціальна місія, яка відгукується через болісне розлучення в минулому.
Ще один момент, який зацікавив модератора, і про який розповіла адвокат, — це створення франшизи. Хоча це дуже нетипова історія для юридичного ринку. По суті франшиза в адвокатурі являє собою партнерство і допомагає масштабуватися та відкрити відділення в інших містах.
Важливий аспект «Скажи мені, хто твій клієнт і я скажу хто ти». К.Власюк зазначила, що треба бути пильним, з ким саме ви вступаєте в процес. Адже адвокат має право обирати клієнта, а від подолання стереотипу їх ототожнення суспільство ще дуже далеке.
Наостанок К.Власюк зазначила, що штучний інтелект працює на високому рівні, й, швидше за все, через це багато юристів втратять роботу. Але якщо в адвоката є індивідуальний підхід та креатив, у нього завжди буде робота. Особистий бренд, на переконання спікера, допомагає побороти страх конкуренції. Адже варто бути собою і тоді між унікальними професіоналами не буде боротьби.
Во всем — от цвета логотипа до постов в соцсетях — должны быть именно вы, а не ловушки от PR-менеджера
Материалы по теме
Юридический рынок сегодня роходит наиболее тяжелое испытание за время независимости Украины
15.09.2022
То густо, то пусто: как война повлияла на юрисконсультов украинских предприятий - исследование
06.05.2022
Почему суд не может изменить гонорар адвоката и как пандемия сделала юристов счастливыми
в„–37 (1543), 11.09—17.09.2021
Комментарии
К статье не оставили пока что ни одного комментария. Напишите свой — и будете первым!