У Верховного Суда накопились вопросы к «конституционникам». Поэтому первое заседание Пленума ВС решили посвятить конституционности положений сразу трех законодательных актов.
Насамперед «верховники» знову звернули увагу на норми ч.2 ст.1, пп.7—9 ч.1, п.4 ч.2 ст.3 закону «Про очищення влади» від 16.09.2014 №1682-VІІ. Адже законодавець сам собі суперечить, наголошуючи, що люстрація проводиться на засадах верховенства права та з дотриманням презумпції невинуватості, і водночас безальтернативно визначає коло осіб, які, на його думку, причетні до протиправних дій за часів президентства Віктора Януковича. А це йде врозріз із положеннями стст.61, 62 Конституції. До того ж закони не мають зворотної дії в часі.
Є питання у ВС і щодо внесення до списку люстрованих окремих категорій держслужбовців. Зокрема, це стосується керівників підрозділів органів прокуратури, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Міністерства внутрішніх справ, податкової та митної служб, а також голів місцевих державних адміністрацій усіх рівнів та їхніх заступників.
Утім, це подання, швидше за все, матиме такі ж перспективи, як і попередні. Нагадаємо: 3 звернення щодо тих самих та інших положень закону №1682-VІІ розглядаються в КС із 2015 року.
У поле зору ВС потрапила й ст.3 закону «Про санкції» від 14.08.2014 №1644-VII, що визначає підстави та принципи для застосування обмежувальних заходів. Адже в ній не згадується Конституція, ст.8 якої вимагає, аби закони та інші нормативно-правові акти приймалися на її основі.
Щоправда, за нинішніх умов сама постановка такого питання є вибухонебезпечною. Адже бере під сумнів акти, ухвалені на підставі зазначеного закону.
Третє подання стосується закону «Про єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус». Адже у 2016 році до нього додали ч.3 ст.13, де визначено перелік документів, що повинні містити чип з інформацією. Через це з усіх громадян, які отримують, наприклад, паспорт, в обов’язковому порядку знімають відбитки пальців. Від КС очікують відповіді, чи не є така вимога втручанням в особисте життя людини всупереч ст.32 Конституції.
Про те, які подання здобули підтримку Пленуму ВС, читайте в наступному числі «ЗіБ».
Материалы по теме
Ненормативные акты, синонимы к правовластию и политический характер — что не так с «азбукой» от председателя ВР
в„–7 (1565), 19.02—25.02.2022
Что стоит за попыткой законодателя приватизировать угольные шахты пулами
в„–6 (1564), 12.02—18.02.2022
Почему не удалось пролоббировать закон о лоббизме в Украине?
в„–11 (1517), 13.03—19.03.2021
Новый орган сможет потопить патентных троллей, но потерять право на международную предварительную экспертизу
в„–10 (1464), 14.03—20.03.2020
Адвокаты назвали условия, при которых хозяйственные суды останутся без дел
в„–43 (1445), 02.11—08.11.2019
Годовщина диктаторских законов 16 января: принято почти все, только гораздо хуже, — мнение
16.01.2019
НПА будут сообщать населению по голосу и в клипах
в„–40 (1390), 06.10—12.10.2108
Может ли ВРУ изменить волю народа и обстоятельства прошлого
в„–36 (1386), 08.09—14.09.2018
Президенту отдали право подать закон об антикоррупционном суде
в„–50 (1348), 23.12—29.12.2017
Нардеп отметил, что не так с процессуальной реформой
в„–50 (1348), 23.12—29.12.2017
Комментарии
К статье не оставили пока что ни одного комментария. Напишите свой — и будете первым!