Прокурора можна звільнити з посади лише у разі ліквідації чи реорганізації органу прокуратури, або скорочення кількості прокурорів. Інакше це порушує конституційні гарантії захисту від незаконного звільнення.
Таке питання порушене у конституційній скарзі, розгляд якої розпочав перший сенат Конституційного Суду, інформує «Закон і Бізнес».
Як поінформував суддя-доповідач Петро Філюк, у скарзі порушується питання щодо невідповідності Конституції пп.2 п.19 розд.ІІ «Прикінцеві і перехідні положення» закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури» від 19.09.2019 №113-IX (у редакції до внесення змін законом від 15.06.2021 №1554-IX.
Йдеться про припис закону №113-IX, згідно з яким прокурори, які на день набрання чинності цим законом займають посади у Генеральній прокуратурі України, регіональних прокуратурах, місцевих прокуратурах, військових прокуратурах, звільняються Генеральним прокурором, керівником регіональної (обласної) прокуратури з посади на підставі п.9 ч.1 с.51 закону «Про прокуратуру» №1697-VII за умови «рішення кадрової комісії про неуспішне проходження атестації» (пп.2 п.19 у редакції до внесення змін законом №1554-IX).
Хоча згідно з п.9 ч.1 ст.51 закону №1697-VII прокурора звільняють із посади у разі «ліквідації чи реорганізації органу прокуратури, в якому прокурор обіймає посаду, або в разі скорочення кількості прокурорів органу прокуратури».
На думку автора клопотання, зазначене законодавче регулювання призвело до порушення її права на працю та конституційних гарантій захисту від незаконного звільнення.
П.Філюк поінформував, що на розгляді другого сенату КС знаходиться аналогічна справа з тим самим предметом оскарження.
Наразі перейшов до закритої частини пленарного засідання для ухвалення рішення.

Суддя-доповідач у цій справі — Петро Філюк (крайній ліворуч).
Матеріали за темою
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!