Відхилення об’єму двигуна на кілька тисячних від застосованого показника в літрах не вказує на те, що автомобіль не є об’єктом оподаткування, оскільки це не впливає на його середньоринкову вартість.
На це звернув увагу Касаційний адміністративний суд у справі №826/15940/18, задовольняючи касаційну скаргу інформує «Закон і Бізнес».
У цій справі власник автомобіля оскаржив податкові повідомлення-рішення департаменту ДПС у Луганській області, якими йому визначено суму грошових зобов’язань з транспортного податку за 2016, 2017, 2018 роки, у розмірі понад 64 тис. грн.
Позивач уважав, що оскільки він із 2005 року не проживає і не зареєстрований у Луганській області, то податковий орган цього регіону не має правових підстав нараховувати йому податки. Крім цього, на його переконання, ППР незаконні через те, що податковий орган порушив строки їх складання та надсилання.
Суди першої та апеляційної інстанцій позов задовольнили, мотивуючи тим, що в разі, якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) ППР у строки, встановлені ПК (до 1 липня податкового періоду), фізичні особи звільняються від відповідальності за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.
Крім цього, суди зазначили, що належний позивачеві автомобіль BMW (модель X5) не може бути об’єктом оподаткування, оскільки об’єм циліндрів його двигуна (2993 см3) є меншим, ніж визначений Мінекономрозвитку в Переліку легкових автомобілів, які є об’єктом оподаткування у відповідному році (3,0 л).
Своєю чергою. колегія суддів КАС зауважила, що перелік легкових автомобілів, які є об’єктом оподаткування у відповідному році (з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної зарплати, із зазначенням марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального, розміщується на офіційному вебсайті Мінекономрозвитку (відповідно до пп.267.2.1 п.267.2 ст.267 ПК).
Об’єм двигуна в сукупності елементів, які впливають на вартість автомобіля як об’єкта оподаткування, застосовується як економічна характеристика автомобіля, а не суто технічний його показник. Тож КАС вважає виправданим застосування загальноприйнятого позначення об’єму двигуна в літрах, а не його детальних технічних характеристик у кубічних сантиметрах, оскільки цього достатньо для ідентифікації автомобіля.
Також КАС вказав, що контролюючий орган дійсно зобов’язаний нарахувати податкове зобов’язання з транспортного податку за відповідний рік і вручити ППР до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду. Невиконання такого обов’язку звільняє платника податків лише від відповідальності за несвоєчасність сплати, проте не звільняє від обов’язку сплатити такий податок.
Водночас КАС визнав неправомірним і скасував ППР про нарахування транспортного податку (25 тис. грн.) за 2018 рік. Адже у відповідному переліку включено автомобіль із такими характеристиками, як у позивача, до 2 років випуску (включно). Отже, це авто є об’єктом оподаткування лише у 2016-му і 2017 рр.
Аби не пропустити новини судової практики, підписуйтеся на Телеграм-канал «ЗіБ». Для цього натисність на зображення.
Матеріали за темою
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!