Парламент вирішив усунути керівництво Державного бюро розслідувань та призначити нове. А для цього проігнорував низку вимог Конституції та правові позиції Конституційного Суду.
Прийнявши в цілому закон «Про внесення змін до Закону України «Про Державне бюро розслідувань» щодо удосконалення діяльності ДБР» (проект №2116), нардепи насамперед змінили правовий статус бюро з центрального органу виконавчої влади на державний правоохоронний орган. Хоча такого спеціального органу Конституція не передбачає.
Попри те що нині у КС розглядається подання щодо неконституційності наділення Президента повноваженнями призначати директора ДБР, змінами не лише відтворено це право, а й уповноважено главу держави призначати т.в.о. керівника бюро, а також затверджувати положення про раду громадського контролю при ДБР.
За Конституцією, жодне із цих повноважень не закріплене за Президентом. І це чудово знають на вул.Банковій, оскільки внесли пропозиції щодо поправок до Основного Закону в цій частині, які аналізуються у КС.
Так само не передбачене право Верховної Ради призначати членів конкурсної комісії, заслуховувати звіти директора ДБР та визнавати незадовільною його роботу. Не кажучи про функцію поточного контролю за роботою бюро з боку профільного комітету ВР, що також суперечить рішенням КС.
В останній момент до проекту додали норму, яка уможливлює переведення до бюро поза конкурсом деяких слідчих Генеральної прокуратури. Щоправда, це буде правом, а не обов’язком тимчасового керівника ДБР, та й видати наказ він повинен не пізніше від 11.01.2020.
Матеріали за темою
За втрачені 32 млн судитимуть податківця
30.06.2023
Управління без управління
19.06.2023
Змінено методику обрання директора НАБУ
07.02.2023
В Україні буде один орган, що боротиметься тільки з ОЗГ — проект
в„–7 (1565), 19.02—25.02.2022
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!