Обмеження для рейсових автобусів далекого прямування, введені ще до Другої світової війни, були скасовані в Німеччині тільки в 2013 році. На додачу до можливості здійснювати міжміські перевезення автотранспортні компанії отримали обов’язок компенсувати найменші незручності для пасажирів.
Загальна кількість автобусних маршрутів по країні наближається до трьох сотень. Після бурхливого початкового періоду зростання чисельності пасажирів сповільнилося, а ціни стали поступово підніматися. Розкид цін на поїздку, наприклад з Берліна до Кельна, в один кінець становить від €9 до €55. З Мюнхена до Франкфурта-на-Майні — від €15 до €26.
Якийсь час ціни були такими низькими, подекуди символічними, що про права й вимоги мало хто замислювався. Та і сервісом багато хто залишався і залишається задоволений. Зокрема, можливістю користуватися безкоштовним Інтернетом у дорозі.
Водночас на рейси протяжністю понад 250 км поширюється європейська директива від 28.02.2011, що регулює права пасажирів. Деякі додаткові правила можуть установлювати самі перевізники.
Наприклад, у разі відміни рейсу або затримки більш ніж на 2 год. пасажир має право відмовитися від поїздки й зажадати відшкодування вартості квитка, а також доставки до іншого місця відправлення за рахунок транспортного підприємства.
Якщо перевізник негайно не запропонував варіантів, пасажир має право вимагати ще й компенсацію у розмірі 50% вартості квитка. Виплату зобов’язані здійснити протягом 2-х тижнів після подання заявки.
У випадку відміни рейсу, тривалість якого перевищує 3 год., а також його затримки більш ніж на 90 хв. пасажирів забезпечать харчуванням і напоями. У разі тривалої затримки мова йде про повний обід, вечерю або сніданок. Якщо затримка відносно коротка — достатньо буде бутербродів, води, чаю або кави.
Якщо ж виникає необхідність у ночівлі, пасажирам повинні надати номер у готелі, а також забезпечити доставку до нього. Правда, перевізник має право обмежити свої витрати сумою €80 за ніч на людину і оплатою тільки двох ночівель.
Якщо автобус не може продовжувати рух через технічну несправність, транспортне підприємство зобов’язане організувати подальшу поїздку до місця призначення. Наприклад, надати інший автобус або доставити пасажирів до найближчого автовокзалу, звідки поїздка може бути продовжена.
При втраті або псуванні багажу в результаті ДТП пасажир має право на відшкодування збитків. Максимальний розмір компенсації за кожну сумку або валізу становить €1200.
Іншими словами, побажання «Щасливої дороги!» у Німеччині адресоване як пасажирам, так і перевізникам.
Перевізника змушують бути пунктуальним, аби не витрачатися на компенсації за незручності.
Матеріали за темою
Мармелад в ЄС стане більш фруктовим
17.04.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!