ДАІ збирається вирішити всі проблеми на дорогах за допомогою одного «епохального» проекту
Останнє засідання парламентського Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності пройшло «під знаком» безпеки на дорогах. Левова частка розглянутих законопроектів була присвячена саме цій темі. Крім того, депутати запросили на килим начальника департаменту ДАІ МВС Володимира Астапковича, який відзвітував про ситуацію в дорожній сфері. Результатом спілкування стало рішення про розроблення комплексного законопроекту.
ДТП — менше, а на дорогах — не спокійніше
Перше питання порядку денного засідання комітету — «Практика і проблема застосування законодавства у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху». У гостях у парламентарів — начальник департаменту ДАІ МВС В.Астапкович.
Головний даішник країни в досить райдужних барвах описав ситуацію: «За минулий час зафіксовано зменшення кількості ДТП на 5%, загиблих — на 21%, травмованих — на 3%. Департаментом ДАІ прийнята цільова програма підвищення безпеки дорожнього руху до 2016 року. Відбувається модернізація підрозділів ДАІ, оснащення їх сучасними приладами з функціями відео- і фотозйомки… 93 стаціонарних пости дорожно-патрульної служби ДАІ, основне завдання яких — надання допомоги громадянам, виявлення і припинення правопорушень, обладнані системою автоматичної відеофіксації правопорушень, яка автоматично здійснює фіксацію транспортних засобів і їх номерних знаків. Упроваджується система «Гарпун», що забезпечує фіксацію перевищення швидкості. Створюються умови для зниження рівня аварійності», — бадьоро рапортував В.Астапкович.
Він розповів і про збільшення розмірів штрафів за порушення ПДД, і про введення нових Правил дорожнього руху й дорожніх знаків, що відповідають європейським стандартам. Але, схоже, його розповідь не дуже вразила членів комітету.
«Усе це, звичайно, добре, але проблем насправді набагато більше, — повернув начальника ДАІ на землю перший заступник голови комітету Артем Пшонка. — Я бачив у Інтернеті викладений на You Tube ролик. На ньому видно, як машина звичайного водія, який представляв якусь організацію, що відстоює права водіїв, ганялася за патрульною машиною. Це ж ганьба! Давайте ми побудуємо роботу так — підготуйте перелік усіх проблем, з якими на практиці стикаються рядові працівники ДАІ. Ми ще раз зберемося й подумаємо, що можемо змінити в законодавстві, і як змінити ставлення до працівників ДАІ. Скільки вам потрібно для цього часу?»
«Я думаю, місяця на це вистачить», — пообіцяв В.Астапкович.
«Дайте доручення по вертикалі й проаналізуйте практику застосування і адмінкодексу, і законів, що регламентують діяльність ДАІ, подивіться, що неефективно працює. Тільки практика є критерієм істини. Якщо ви дасте нам такі матеріали, ми їх обробимо й унесемо зміни до законів. Думаю, це буде корисна для всіх співпраця», — додав у свою чергу заступник голови комітету Володимир Олійник.
Узагалі, дорожня тема розворушила депутатів — в обговоренні брали участь практично всі.
«Чому, коли наші люди їдуть за кордон, усі раптом стають законослухняними — і паски пристібають, і по мобільному не розмовляють? Тому що знають: якщо зупинить поліцейський, їм не поздоровиться. А в нас для сина представника міліції, або чиновника, або народного депутата закон не писаний. Отже, давайте самі навчимося виконувати закони», — запропонував Володимир Малишев.
До дискусії долучився навіть запрошений на засідання голова Держпідприємництва Михайло Бродський: «Напишіть один закон, але такий, який ніхто не зможе порушити. Однак при цьому потрібно зробити такий соціальний пакет для даішника, щоб він боявся втратити свою роботу... А то в нас щодня тисячі людей із зарплатою 1200 грн. виходять на полювання. Задумайтеся. У нас у три рази більше, ніж у будь-якій іншій країні, гине людей. У нашій країні із 45 млн 10 людей щодня не повертаються додому — це справжня війна».
Урешті-решт депутати й представники МВС домовилися, що останні до 3 липня підготують свої пропозиції та постараються розробити комплексний проект закону, що стосується безпеки на дорогах, а перші розглянуть його і, можливо, подумають над альтернативним документом.
Сміття в законі
На останньому засіданні члени комітету вирішили підтримати пропозицію Олени Нетецької, яка подала законопроект «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення відповідальності за правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку» (№2667). У ньому, зокрема, мовиться, що необхідно збільшити розмір штрафів за викидання сміття під час руху автотранспорту (до 35—50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян) і визначити вповноважених осіб, які зможуть у зв’язку із цим складати протоколи про адміністративні правопорушення. У документі також пропонується розширити перелік «технічних пристроїв, що мають функції відео-, фотозапису, на підставі яких уповноважений орган установлює правопорушення». Нардепи рекомендували прийняти його за основу. А ось законопроект, що пропонує посилити відповідальність за використання мобільних телефонів, не обладнаних пристроями «вільні руки», водіями маршрутних таксі й автобусів міжміського й міжнародного сполучення відправили на доопрацювання.
Ще одну ініціативу, яка налякала багатьох водіїв, попросив зняти з розгляду сам автор — Геннадій Москаль. На його думку, документ необхідно доопрацювати. Нагадаємо, проект №2965 зобов’язував водіїв використовувати відеореєстратори під час експлуатації автомобіля. Для встановлення відповідальності за невиконання цієї вимоги пропонувалося ввести штраф — від 17 до 51 грн. Крім того, документ передбачав унесення змін до Кримінального процесуального кодексу. Згідно з ними відеозаписи автомобільного відеореєстратора за наявності в них важливих для слідства відомостей можуть використовуватися в кримінальному провадженні як допустимі докази.
Про недбайливих чиновників і зеків
Голова Держпідприємництва спеціально з’явився на засідання комітету, щоб лобіювати урядовий законопроект №2942 «Про внесення змін до статті 16612 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про ліцензування певних видів господарської діяльності».
«Ми відповідаємо за питання ліцензування й дуже часто отримуємо звернення від підприємців про те, що їм без поважних причин відмовляють у виданні ліцензії, дубліката. Ми пропонуємо посилити адміністративну відповідальність за порушення строків при виданні ліцензії або її копії», — звернувся до членів комітету М.Бродський.
У документі пропонується розширити відповідальність за порушення ліцензійного законодавства й установити адміністративну відповідальність за порушення термінів ухвалення рішення про видання або про відмову у виданні ліцензії або її копії, переоформленні ліцензії. Проект посилює штрафні санкції за порушення посадовими особами всіх ліцензійних процедур і за видання органом ліцензування ліцензії за відсутності рішення уповноваженого органу про її видання — від 850 до 1190 грн. А за повторне порушення протягом року передбачені ще вищі штрафи — від 1190 до 1700 грн.
На думку голови Держпідприємництва, якщо встановлять таку відповідальність, чиновники будуть менше піддавати утискам підприємців. Він нагадав, що цей законопроект був одноголосно схвалений на засіданні Уряду. Слова М.Бродського переконали депутатів — більшість проголосувала за те, щоб рекомендувати прийняти проект за основу.
Ще один законопроект Кабміну — «Про внесення змін до Кримінально-виконавчого кодексу щодо порядку та умов відбування покарання» (№1131). Його комітет розглядав уже в другому читанні, і документ несподівано піддався «артобстрілу» критики — члени комітету зійшлися на думці, що там багато недопрацювань.
«До цього проекту є серйозні питання, — зазначив Геннадій Васильєв. — Ви тільки подивіться, що ми пропонуємо записати: ув’язненим забороняється самовільно покидати колонію, порушувати лінію охорони. Ну, це ще, здавалося б, нічого. А ось далі: забороняється купувати, виготовляти, використовувати, зберігати гроші, предмети, цінності, зброю. Навіщо це все перераховувати?... Це може бути в підзаконних актах, але не в законі».
«Я про це говорив, виступаючи при розгляді проекту в першому читанні. Але ніхто мене не слухав, — поскаржився, представляючий документ, Сергій Сас, — а зараз уже пізно щось робити». (Передбачений згідно з процедурою 14-денний термін для подання зауважень і пропозицій при підготовці проекту до другого читання вже закінчився.)
«Скажіть, чи можна ув’язненому вирощувати опійний мак?» — поцікавився хтось у заступника міністра юстиції Андрія Сєдова.
«Ні, звичайно. Але цей перелік узятий з життя. У кожній виправній установі є промзона, і там можуть відбувається різні події, у тому числі й вирощування опійного маку», — відповів чиновник.
Представник Кабміну намагався переконати членів комітету в необхідності підтримати проект: «Мін’юст уважає, що всі ці обмеження необхідно врегулювати на рівні закону. Тому що підзаконними актами це можна регулювати до безкінечності. А закон усе-таки дає вичерпний перелік заборон, від яких відштовхуватиметься пенітенціарна служба», — відзначив А.Седов.
У результаті було знайдено компроміс — розгляд проекту перенесли на 3 липня.
За допомогою одного законопроекту депутати й представники міліції збираються вбити відразу двох зайців — зменшити аварійність на дорогах і змусити поважати даішників.
Матеріали за темою
єЧерга запрацює для легкових авто
27.02.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!