З початку вересня розпочав діяти закон «Про лобіювання». Одночасно НАЗК прийняло у експлуатацію ключовий інструмент його реалізації: «Реєстр прозорості» – відкриту публічну платформу, яка збирає, обробляє й оприлюднює дані про суб’єктів лобіювання та їхню звітність.
Про це інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на НАЗК.
Станом на 30 вересня 2025 року в Реєстрі зареєструвалося 73 суб’єкти лобіювання, з яких 39 – юридичні особи (від імені яких можуть лобіювати 113 людей) та 34 - фізичні особи. Одна особа припинила статус лобіста. Отже, загалом, 147 лобістів можуть впливати на ухвалення рішень в країні.
Серед юридичних осіб, які зареєструвалися в Реєстрі, зокрема:
товариства з обмеженою відповідальністю - 16,
асоціації - 8;
акціонерні товариства - 5;
адвокатські об’єднання - 3;
спілки об’єднань громадян - 3;
громадські спілки - 2;
інша організаційно-правова форма - 2.
Найпопулярніші сфери лобіювання:
економічний розвиток, регуляторна політика та власність; правова політика; фінансова, банківська, податкова та митна політика – 54 суб’єкти лобіювання;
правоохоронна діяльність – 53 суб’єкти;
інновації та цифрові трансформації. Цю сферу планують лобіювати 49 суб’єктів;
транспорт, зв’язок та інфраструктура – 47 суб’єктів;
екологічна політика та природокористування; аграрна та земельна політика – 45 суб’єктів;
Найменша кількість суб’єктів обрали сферу «Молодь та спорт» – 26 суб’єктів лобіювання.

.
Матеріали за темою
Посадовця Мін’юсту затримали на хабарі
03.10.2025
Хто не може стати лобістом
03.10.2025
Директор КП забув задекларувати 12,8 млн
23.09.2025
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!