.
З початку вересня розпочав діяти закон «Про лобіювання». Одночасно НАЗК прийняло у експлуатацію ключовий інструмент його реалізації: «Реєстр прозорості» – відкриту публічну платформу, яка збирає, обробляє й оприлюднює дані про суб’єктів лобіювання та їхню звітність.
Про це інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на НАЗК.
Станом на 30 вересня 2025 року в Реєстрі зареєструвалося 73 суб’єкти лобіювання, з яких 39 – юридичні особи (від імені яких можуть лобіювати 113 людей) та 34 - фізичні особи. Одна особа припинила статус лобіста. Отже, загалом, 147 лобістів можуть впливати на ухвалення рішень в країні.
Серед юридичних осіб, які зареєструвалися в Реєстрі, зокрема:
товариства з обмеженою відповідальністю - 16,
асоціації - 8;
акціонерні товариства - 5;
адвокатські об’єднання - 3;
спілки об’єднань громадян - 3;
громадські спілки - 2;
інша організаційно-правова форма - 2.
Найпопулярніші сфери лобіювання:
економічний розвиток, регуляторна політика та власність; правова політика; фінансова, банківська, податкова та митна політика – 54 суб’єкти лобіювання;
правоохоронна діяльність – 53 суб’єкти;
інновації та цифрові трансформації. Цю сферу планують лобіювати 49 суб’єктів;
транспорт, зв’язок та інфраструктура – 47 суб’єктів;
екологічна політика та природокористування; аграрна та земельна політика – 45 суб’єктів;
Найменша кількість суб’єктів обрали сферу «Молодь та спорт» – 26 суб’єктів лобіювання.