Майже 200 компаній перебувають у санкційному списку Ради національної безпеки і оборони України та мають обмеження станом на середину вересня 2025 року. Проте понад 1,9 млрд грн за минулий рік вдалось заробити найбільшій з цих компаній.
Про це інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на Опендатабот.
197 компаній перебувають наразі у санкційному списку РНБО. Попри санкції, частина з них продовжує демонструвати значні фінансові результати.
Компанія «УКР ГЕЙМ ТЕХНОЛОДЖІ», що працює під брендом Pin-Up, стала лідером серед санкційних компаній у 2024 році. Дохід компанії склав 1.97 млрд. Значно менші, але теж помітні доходи задекларували Високовольтний союз-РЗВА (71,3 млн грн), Машзавод (56,7 млн грн), Тисагаз (41,1 млн грн) та Авто-мат (19 млн грн).
Найбільша концентрація санкційних компаній зафіксована у Києві — тут зареєстровано понад половину фігурантів списку: 112 підприємств. Значно менше таких підприємств у регіонах: в Одеській області — 17, у Львівській — 12, у Чернівецькій та Донецькій областях — по 9.
Найчастіше під санкції потрапляють компанії, що працюють у сфері оптової торгівлі (31%), будівельних робіт (9,6%), інформаційних послуг та медіавиробництва (по 4,1%), а також організатори азартних ігор (3,6%).
123 компанії потрапили до санкційного списку у 2024 році. Це понад 62% усіх, хто нині перебуває у списку. Для порівняння: у 2021 році до списку додали 38 компаній, у 2022 році — 20, у 2023 — 11, а у 2025-му лише 5.
Понад половину санкційних компаній мають строк обмежень до 2027 року: 103 підприємства. Десяти компаніям визначено обмеження до 2026 року, ще 40 компаніям — до 2034-го. Є й такі, для яких санкції встановлено фактично довічно: 28 компаній перебувають під безстроковими санкціями, а ще для 7 обмеження діють аж до 2073 року.
Водночас санкційний список поступово «очищується». За увесь час у 32 компаній санкції були скасовані, а ще у 217 підприємств вони завершилися після закінчення визначеного терміну.

.
Матеріали за темою
Ocean Plaza націоналізовано
20.03.2023
ВС почав спілкуватися із РНБО мовою мемів
26.10.2021
Фінмоніторинг v. санкції: чим відрізняються запроваджувані обмеження — думка адвоката
в„–19-20 (1525-1526), 15.05—21.05.2021
У РНБО немає повноважень давати висновки щодо причетності особи до терористичної діяльності
в„–19-20 (1525-1526), 15.05—21.05.2021
Практика ВС не дає підстав сподіватися на об’єктивну правову оцінку санкцій — адвокат
в„–17 (1523), 24.04—30.04.2021
Економічний тероризм: маніпуляція чи реальна підстава для накладення санкцій?
в„–17 (1523), 24.04—30.04.2021
Такі формулювання створюють умови для тиску на судові органи - Ставнійчук про Закон про санкції
в„–15 (1521), 10.04—16.04.2021
Санкції РНБО: оскаржувати слід підстави для введення, а не порушення чиїхось прав
в„–15 (1521), 10.04—16.04.2021
Чи не загрожують національній безпеці методи її захисту?
в„–16 (1522), 17.04—23.04.2021
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!