Єврокомісія збільшує список онлайн-платформ, які підозрюються в порушенні закону про цифрові послуги. Серед нових фігурантів — китайський онлайн-магазин Temu.
У Брюсселі стверджують, що ця компанія не оцінює належним чином ризики продати на своєму сайті нелегальні товари, включаючи дитячі іграшки та електроніку, пише Euronews.
Як зазначає речник Комісії ЄС Томас Реньє, закон про цифрові послуги покликаний захистити споживачів по всій Європі від нелегальної продукції, контенту, який вам підкидають алгоритми і ви навіть не можете вказати, чи хочете ви його бачити чи ні. «Йдеться, наприклад, про рекламу чи гейміфікацію певних систем на цих онлайн-платформах. Ці ризики потрібно знизити, якщо ми хочемо захистити наших споживачів у Інтернеті», — зазначив Т.Реньє.
Єврокомісія вже порушила справи проти 10 онлайн-платформ. Щодо TikTok ведуться провадження, пов’язані з адиктивним дизайном та шкідливим контентом. Проти X, колишнього «Твіттера» — стосовно дотримання зобов’язань щодо поширення незаконного контенту. Платформам компанії Meta — Інстаграм та Фейсбук — висловлюються претензії у зв’язку із неналежним захистом неповнолітніх, а також щодо контролю політичної реклами. Великі порносайти теж під прицілом у зв’язку із захистом неповнолітніх.
Генеральний директор Європейської організації споживачів Агустін Рейна наголосила, що «на кону, спрощено кажучи, стоїть безпека споживачів. Коли споживачі купують щось в Інтернеті, вони очікують, що це буде безпечно. Вони не можуть і не хочуть перевіряти, чи використовуються при виробництві товарів заборонені хімікати, чи може вибухнути та чи інша побутова техніка, чи дитина може подавитися іграшкою. Вони очікують, що товар буде безпечним незалежно від того, наскільки дешевим він може бути».
Закон про цифрові послуги набув чинності в Євросоюзі у серпні 2023 року. Серед іншого він зобов'язує інтернет-компанії боротися з расизмом, продажем наркотиків та контрафактної продукції, поширенням дитячої порнографії та дезінформацією. Якщо порушення закону буде доведено, Єврокомісія може накласти штраф до 6% від глобального торговельного обороту за рік.
В організаціях захисту споживачів зазначають, що зараз завдання полягає у тому, щоб змусити закон працювати практично. Він діє вже півтора року, але досі жодне з розслідувань Єврокомісії не завершено, і передбачені документом санкції так і не були застосовані.

Європейська комісія ще наприкінці минулого року відкрила штрафну процедуру щодо китайського гіганта онлайн-торгівлі Temu.
Матеріали за темою
Найбільший літак у світі збудують в Італії
28.09.2025
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!