Починає роботу Єдина державна електронна система дозвільних документів (єДозвіл). Вже 18 вересня підприємцям стане доступна перша електронна послуга.
Про це інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на КМУ.
Про це повідомила міністр економіки України Юлія Свириденко.
Вже завтра підприємцям на порталі Дія стане доступна послуга з реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Ця послуга є частиною комплексної послуги е-Підприємець. Раніше декларація реєструвалася територіальним центром Держпраці за п’ять днів. Відтепер бізнес зможе подати декларацію зручно та швидко в один клік, а система єДозвіл автоматично перевірить та зареєструє її.
Ця електронна послуга потрібна підприємствам, які мають на виробництві важкі машини та механізми. Минулого року документ подали понад 13,2 тисячі підприємців, у січні-липні 2024 року — майже 8 тисяч. Раніше документ могли повернути, якщо не вистачало певної інформації. У такому разі бізнесу доводилося проходити увесь процес наново, витрачаючи час.
Нині ж завдяки єДозволу процес подання декларацій буде автоматизованим. Система прослідкує за повнотою інформації та вкаже, якщо якесь з полів не заповнено. За умови заповнення всіх полів повернень не буде взагалі. Тобто, якщо вдалося відправити декларацію через Дію, тоді система її автоматично прийме.
За словами Ю.Свириденко, Уряд працює над розширенням переліку послуг, які бізнес зможе отримати через єДозвіл. Зокрема, Уряд додав до цього переліку висновок Мінекономіки, який дає право подовжити граничний строк розрахунків за експортно-імпортними операціями. Ця послуга запрацює у жовтні й теж буде доступною в Дії.
Подовження граничних строків може застосовуватися для операцій, наприклад, з імпорту складних технічних виробів, виготовлення чи транспортування яких потребує значного часу, імпорту товарів військового призначення, товарів, замовлених за результатами міжнародних тендерів тощо. Лише у 2023 році Мінекономіки видало півтори тисячі висновків, які дають право на подовження, за перше півріччя цього року — майже 600.
Після переведення процесу подачі в онлайн, бізнес матиме можливість превентивно усувати недоліки заявок. Алгоритм програми вказуватиме, які поля заповнені некоректно. Якщо доданий до заявки документ не відповідає вимогам, підприємці оперативно отримуватимуть через Дію коментарі фахівців Мінекономіки. Це дозволить швидко усунути недоліки та уникнути необхідності подавати заяву повторно.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!