Будівельні та будь-які інші роботи в межах історичного ареалу не можуть здійснюватися без отримання дозволу від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини.
На цьому наголосив Касаційний адміністративний суд у справі №420/5521/19, інформує «Закон і Бізнес».
У справі, що розглядалася, ТОВ просило суд визнати незаконною та скасувати відмову Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю м.Києва у видачі дозволу на виконання будівельних робіт з капітального ремонту садибного (індивідуального) житлового будинку з нежитловими приміщеннями та паркінгом, зобов’язати відповідача видати дозвіл на виконання будівельних робіт. Відповідач відмовив у наданні відповідного дозволу, оскільки документи на виконання будівельних робіт не відповідали вимогам містобудівного законодавства.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивач не спростував розбіжності поверховості у відомості стосовно будівель і споруд схеми генерального плану (6 поверхів) та завданні на проектування (5 поверхів), а також не підтвердив факт звернення до Міністерства культури та інформаційної політики для отримання дозволу на проведення будівельних робіт на об’єкті, розташованому в межах історичного ареалу м. Києва.
Суд апеляційної інстанції це рішення скасував. При цьому зазначив, зокрема, що серед підстав для відмови в наданні дозволу на виконання будівельних робіт департамент не вказав неподання ТОВ дозволу Міністерства на проведення будівельних робіт.
Своєю чергою, КАС зазначив, що в силу вимог ст.26 закону «Про регулювання містобудівної діяльності» позивач як суб’єкт містобудування під час проектування об’єкта будівництва й отримання документа, який дає право на виконання підготовчих і будівельних робіт, а також при виконанні цих робіт зобов’язаний додержуватися положень Генерального плану м.Києва.
У зонах охорони пам’яток, історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, встановлено особливий режим регулювання забудови. Зокрема, у таких зонах забороняється проведення будівельних робіт без попереднього отримання дозволу в органах охорони культурної спадщини – Міністерства культури та інформаційної політики.
КАС акцентував на тому, що суд апеляційної інстанції мав перевірити наявність у ТОВ відповідного дозволу Міністерства попри те, що департамент міг не мотивувати свою відмову неподанням суб’єктом містобудування дозволу Міністерства. Адже відсутність такого дозволу на стадії розгляду органом ДАБК питання щодо надання дозволу на виконання будівельних робіт може свідчити про невідповідність проектної документації вимогам законодавства та, як наслідок, про відсутність підстав для видачі такого дозволу.

Аби не пропустити новини судової практики, підписуйтеся на Телеграм-канал «ЗіБ». Для цього натисність на зображення.
Матеріали за темою
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!