Для отримання фінансування по лікарняних роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти.
Але з 1 січня Пенсійний фонд України є уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві, нагадують у Мінсоцполітики.
Форма заяви-розрахунку залишилась незмінною.
Умови здійснення виплат за лікарняними працівникам також не змінились.
Оплата лікарняних здійснюється роботодавцем, як це було і раніше – 5 днів за рахунок власних коштів, починаючи з шостого дня – за рахунок страхових коштів.
У випадку лікарняних внаслідок нещасного випадку на виробництві – з 18 дня непрацездатності.
При цьому, Закон скоротив час, протягом якого роботодавцям за поданими заявами-розрахунками мають надходити страхові кошти для виплати лікарняних від Пенсійного фонду України.
Якщо раніше Фонд соціального страхування України (ФССУ) перераховував кошти роботодавцям протягом 10-ти днів після надходження заяви-розрахунку, то Пенсійний фонд України має здійснювати таке фінансування протягом 3-х днів після надходження заяви-розрахунку.
Така заява-розрахунок подається до Пенсійного фонду України через особистий електронний кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.
Функціонал пункту меню «Заяви-розрахунки» особистого кабінету страхувальника дає можливість пошуку та перегляду заяв-розрахунків відповідно до визначених критеріїв:
- період реєстрації листків непрацездатності,
- тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності);
- здійснення формування (редагування) та відправки заяви-розрахунку до Пенсійного фонду України.
Під час формування заяви-розрахунку використовується інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.
В той же час до заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення та, за необхідності, скановані копії документів, які можуть бути використані при прийнятті рішення щодо фінансування.
Також у Мінсоцполітики навели кілька технічних нюансів процедури.
Так, максимальну кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку обмежено до 200 штук.
Для уникнення помилок, при заповненні заяви-розрахунку використання лапок у назві суб’єкта господарювання не допускається.
Роботодавцям, для подання заяв-розрахунків, не потрібно укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП , як це було передбачено раніше у взаємовідносинах із ФССУ.
Роботодавці, які з певних причин не можуть користуватись електронним кабінетом на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, можуть скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.

.
Матеріали за темою
Як розпізнати вакансії від аферистів
02.10.2025
Які трудові права мають неповнолітні
22.09.2025
Чи можна звільнити мобілізованого працівника
20.06.2025
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!