У разі встановлення недоліків товару, на який надана гарантія щодо якості (встановлено гарантійний строк), існує презумпція вини постачальника (виробника).
Про це нагадав Касаційний господарський суд, переглядаючи рішення у справі №910/18335/20, повідомляє «Закон і Бізнес».
Спір стосувався невиконання ТОВ гарантійних зобов’язань відповідно до умов державного контракту з Міністерством оборони протягом гарантійного строку зберігання продукції та необхідністю усунення виявлених дефектів.
Суд першої інстанції в позові відмовив. Натомість апеляційний суд повністю задовольнив позовні вимоги.
Своєю чергою, КГС зазначив, що гарантійний строк — це період в часі, протягом якого постачальник гарантує якість товару та можливість його використання за призначенням за умови дотримання споживачем правил експлуатації або зберігання виробу. Саме протягом вказаного строку, який за загальним правилом обчислюється з моменту передання товару покупцеві, постачальник виконує гарантійні зобов’язання, несе відповідальність за дотримання вимог щодо якості поставленого товару, які обумовлено сторонами або встановлено положеннями чинного законодавства.
Відповідальність продавця за недоліки товару може наставати у випадках, якщо недоліки виникли до передання товару покупцеві або якщо їх виникнення обумовлене причинами, що виникли до передачі товару. І, відповідно, коли недоліки товару виявлені після переходу до покупця ризику випадкової загибелі та випадкового знищення товару, саме на покупця в такому випадку покладається обов’язок доведення того, що недоліки чи їхні причини виникли до передачі йому товару.
Водночас, для звільнення від відповідальності саме постачальник (виробник) повинен довести, що дефекти виникли внаслідок порушення покупцем (споживачем) правил експлуатації або зберігання виробу.
Отже, встановлені порушення відповідачем умов контракту в частині якості поставленої продукції, яка не відповідає вимогам нормативної документації, у зв’язку з чим у позивача виникло право вимагати від виконавця (відповідача) власними силами та за власний рахунок усунути виявлені замовником недоліки.
Крім цього, у зведеному огляді судової практики КГС за І півріччя 2022 року містяться правові позиції з інших питань. Зокрема, у спорах, що виникають:
з питань щодо захисту права власності;
у сфері земельних правовідносин;
щодо захисту прав на об’єкти інтелектуальної власності;
щодо забезпечення виконання зобов’язань та інші.

Аби не пропустити новини судової практики, підписуйтеся на Телеграм-канал «ЗіБ». Для цього натисність на зображення.
Матеріали за темою
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!