Рік роботи системи автоматичної фіксації порушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху показує як переваги, так і слабкі місця. Одне з них — це відповідальність керівників юридичної особи, а не безпосередніх власників.
Виправляти помилки пропонують нардепи через проект «Про внесення змін до Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» (№5717). Так юридичні особи, які мають великий автопарк, зіткнулись із тим, що відповідальність за порушення, скоєні на транспортному засобі, який є їхньою власністю, покладається на посадових осіб юрособи. У цьому нардепи вбачають порушення принципу персональної відповідальності.
Крім того, при складанні та направленні постанов за порушення ПДР поліціанти направляють їх на поштову адресу реєстрації керівника юрособи. Відповідно виникають незручності зі своєчасністю отримання постанов та оперативністю їх оскарження. До того ж у разі сплати керівником штрафу не існує механізму компенсації. Ще однією проблемою є додаткові податкові навантаження для юрособи, бо сплата штрафу замість керівника призводить до ризику оцінки такої виплати податковими органами «як здійснене відносно керівника благо» та як наслідок нарахування додатково до суми штрафу витрат у вигляді ПДФО та воєнного збору.
Тож нардепи пропонують виключати з КпАП норми, якими передбачено відповідальність керівників юридичних осіб. Натомість перекласти її на безпосередніх власників таких транспортних засобів.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!