Запровадження кримінальної відповідальності за контрабанду призведе до збільшення надходжень до бюджетів корумпованих податківців, митників та працівників СБУ.
На цьому наголосив екс-генпрокурор Руслан Рябошапка, коментуючи президентський проект закону №5420 «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України».
На думку глави держави, ситуація із наповненням бюджету покращиться, якщо внести до КК нові статті: 201-2 «Контрабанда товарів», 201-3 «Контрабанда підакцизних товарів» та 201-4 «Недостовірне декларування товарів». При цьому максимальне покарання (за дії, вчинені організованою групою або за участю митників) пропонується встановити на рівні 11—12 років тюрми із конфіскацією майна.
Розслідувати їх буде Бюро економічної безпеки України, а якщо у цій справі вийдуть і на самих митників — Національне антикорупційне бюро України.
«Життя вже довело, що «кримінал» за контрабанду у нас не працює - справ відкривалось багато, а до суду надходили одиниці. Все закінчувалось негласними домовленостями на рівні контрабандистів та правоохоронців. Сьогодні ця історія потрібна лише для того, щоб виправдати небажання влади, і в першу чергу, СБУ та митниці (ну не можуть вони пожертвувати власними надходженнями на користь державного бюджету) навести лад на митниці», - зауважив Р.Рябошапка.
За інформацією з Офісу Президента у 2019 році митники склали 1105 протоколів про порушення митних правил на 1,96 млрд грн. До суду потрапило тільки 984 справи на суму, меншу 350 млн грн. Суди ж у 80% випадків наклали штрафи в розмірі лише 40 млн грн., а в решті — закрили провадження через недоведення окремих елементів складу правопорушення.
Тож за логікою Гаранта Конституції, оскільки митні органи не можуть довести склад адміністративного правопорушення, можливо за них це краще зроблять інші. І не в адміністративному, а в кримінальному провадженні.
Але справжні наслідки реалізації цієї ідеї на практиці озвучив автор зворотної ініціативи (декриміналізації контрабанди у 2011 році) юрист Андрій Портнов.
«Якщо товарну контрабанду криміналізувати, то затримуючи контрабандний вантаж, його не можна буде конфіскувати, поки кримінальна справа не буде до кінця розслідувана, а суд першої і другої інстанції не ухвалять винній особі обвинувальний вирок з конфіскацією цього товару. Такого майже ніколи не було і не буде», - переконаний він.
Він нагадав, що декриміналізація контрабанди передбачала адміністративну відповідальність з негайною конфіскацією всього товару на додачу зі штрафом такої ж вартості. Тобто держава реквізувала весь вантаж і отримувала штраф аналогічної суми без зволікань, швидко поповнюючи бюджет.
Матеріали за темою
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!