Якщо закон передбачає для державного органу дискрецію між дією та бездіяльністю, то, як правило, вибір буде на користь останньої. Тож, якщо йдеться про судовий контроль за правопорядком, логічніше, щоб право стало обов’язком.
Нардеп Антон Поляков із фракції «Слуга народу» запропонував простий проект «Про внесення змін до статті 249 Кодексу адміністративного судочинства України» (№2154), що складається лише із двох пунктів.
Нині згадана стаття передбачає можливість для адміністративного суду постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб’єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, які сприяли порушенню закону. Але «має право» і «зобов’язаний» — велика різниці.
Тож нардеп уважає, що з огляду на особливий статус суду в системі органів державної влади він зобов’язаний реагувати на випадки очевидних, умисних або системних порушень закону. Отже, постановлення такої ухвали має бути обов’язковим. Особливо якщо є підстави для притягнення до відповідальності осіб, рішення, дії чи бездіяльність яких визнаються протиправними.
Звісно, це додасть роботи суддям, але врешті-решт може зменшити кількість порушень закону з боку чиновників. І, відповідно, кількість судових спорів у майбутньому.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!