Частным исполнителям готовят карательную модель дисциплинарных взысканий
Фактически сделать невозможным судебный пересмотр решений дисциплинарного органа о привлечении частного исполнителя к ответственности намереваются в Министерстве юстиции. Ведь наложенные санкции можно будет обжаловать только на формальных основаниях.
Схоже, у Мін’юсті не полишають спроб підпорядкувати собі інститут приватних виконавців. Про це свідчать як перебіг засідань Дисциплінарної комісії приватних виконавців (див. «Фарс на «Мін’юст-ТБ», «ЗіБ»), так і законодавчі ініціативи відомства.
Так, новий проект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів», підготовлений у Мін’юсті, фактично позбавить приватного виконавця права на повноцінну апеляцію та перегляд рішення в його дисциплінарній справі судом.
Під час зустрічі міжрегіональної робочої групи «Дисциплінарна відповідальність приватних виконавців» експерт проекту ЄС «Pravo-Juctise» В’ячеслав Панасюк зазначив, що, з одного боку, важливо не втратити ті позитивні норми, які на сьогодні показали свою ефективність, із другого — спрямувати зусилля на розвиток цього інституту, а саме — у частині публічності діяльності ДКПВ, систематизації та узагальнення її практики.
На його думку, можливість судового оскарження рішень комісії, передбачена в чинному законодавстві, є великим плюсом. Тому потрібно йти шляхом узагальнення практики притягнення «приватників» до дисциплінарної відповідальності. Також на законодавчому рівні мають бути чітко встановлені вимоги щодо мотивування й обґрунтування рішень ДКПВ. Адже сьогодні акти комісії приймаються протокольно, і, за його словами, у таких протоколах відсутні мотиви й обґрунтування притягнення або непритягнення приватного виконавця до відповідальності.
«Така прогалина ускладнює судове оскарження рішення комісії. Суд, починаючи розглядати справу, стикається із ситуацією, коли дуже мало інформації для прийняття справедливого рішення», — цитують експерта в Асоціації приватних виконавців України.
На думку В.Панасюка, потрібно закріпити в законі положення, згідно з яким рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності набувало б чинності після закінчення строку його оскарження або з моменту набрання законної сили рішенням суду.
«Якщо приватний виконавець дійсно здійснив грубе порушення, то йому не уникнути дисциплінарної відповідальності, навіть якщо таке рішення буде відтерміновано в часі на 2—3 місяці (строк на судове оскарження)», — переконаний експерт. Якщо ж виявиться, що члени комісії помилились, і суд стане на бік приватного виконавця, то держава не втратить на цей час суб’єкта, який виконує корисні для неї функції. Адже він продовжить сприяти реалізації судових рішень і сплачувати податки.
Натомість проект Мін’юсту тільки посилює каральну модель дисциплінарної відповідальності приватних виконавців.
Материалы по теме
Должен ли исполнитель проверять состояние задолженности перед арестом средств, скажет БП ВС
13.10.2025
Как разграничиваются «право требования», «цессия» и «договор об уступке права требования» — БП ВС
29.09.2025
Можно ли взыскать долг с общества, конечным владельцем которого является резидент рф, - ВС
17.09.2025


Комментарии
К статье не оставили пока что ни одного комментария. Напишите свой — и будете первым!