
Китайський електрокар коштує стільки, скільки готові заплатити європейці за новий автомобіль.
Автомобільний ринок ЄС оживає завдяки появі нових моделей за доступними цінами. Загальне зростання продажів забезпечують європейські марки, але найвищі темпи, на жаль, мають не вони.
Як випливає з даних ACEA, загалом продажі зростали в липні, серпні та вересні. Так, у вересні зростання склало 10%, а на найбільших ринках, у Німеччині та Великій Британії, темпи виявилися ще вищими — 13% і 14% відповідно, пише «Закон і Бізнес».
Загальні продажі легкових автомобілів у ЄС у вересні склали майже 900 тис. проти трохи більше 800 тис. роком раніше. Щоправда, зростання поки що символічне — менше 1%, а з початку року в ЄС продано близько 8 млн автомобілів.
Як зазначає DW, основною причиною пожвавлення продажів є поява нових доступних електромобілів, таких як Skoda Elroq і Renault R5. У той час як продажі машин з бензиновими та дизельними двигунами продовжують знижуватися — у вересні 2025 року падіння склало 7,8% та 14,3% відповідно.
У той же час, реєстрації електромобілів, що підключаються гібридів (із зарядкою від мережі) та гібридів (з батареєю, яка заряджається під час руху) зросли на 20%, 65,4% та 15,9%. На них тепер припадає вже близько 2/3 всіх продажів у ЄС проти менш ніж 60% на рік раніше.
Відсутність доступних моделей електромобілів була однією з причин стагнації ринку, і як тільки такі моделі почали з'являтися (автовиробники випустили їх, щоб виконати нові норми ЄС щодо викидів на 2025 рік), продаж відразу пішов вгору, зазначають експерти Європейської ради з міжнародних відносин (ECFR).
Згідно з опитуванням, проведеним Європейською комісією у 2023 році, середня сума, яку європейський споживач готовий заплатити за електромобіль, — лише 20 тис. євро (з урахуванням як нових, так і старих машин). Фактична середня ціна при цьому становить близько 45 тис. євро. Однак нові моделі, наприклад Skoda Elroq і Renault R5, ближчі до бажаного рівня: перший коштує трохи більше 30 тис. євро, другий трохи менше.
Серед європейських компаній зростання зафіксовано у найбільших автовиробників. Реєстрації нових автомобілів Volkswagen Group, Stellantis та Renault, за даними ACEA, у вересні збільшилися порівняно з минулим роком відповідно на 9,7%, 11,5% та 15,2%.
Проте найвищими темпами зараз нарощує продажі найбільший китайський автовиробник BYD. Він розширює свою присутність на ринках ЄС та Великої Британії, попри те, що постачання китайських електромобілів обкладається високим митом — до 45%.
У вересні, за даними ACEA, продаж BYD в ЄС зріс приблизно втричі порівняно з минулим роком — до 13,2 тис. автомобілів. Це все ще незначна цифра порівняно з європейськими брендами (Volkswagen продав 317 тис., Stellantis – 165 тис.). Проте за рік частка BYD на європейському ринку зросла з 0,4 до 1,5%. На двох найбільших ринках Європи китайська компанія вже потіснила Tesla: у Великій Британії вона обійшла її з продажів у 2025 році, а в Німеччині впритул наблизилася.
При цьому, незважаючи на мито, компанії вдається продавати електрокари за низькими цінами. Найдоступніша модель — Dolphin Surf — коштує близько 20 тис. євро.