У 2024 році кількість ДТП у Німеччині за участю електросамокатів, унаслідок яких були постраждалі та загиблі, різко зросла. Особливо часто в них потрапляли молоді водії, котрі порушували правила.
За даними Destatis, торік поліція Німеччини зареєструвала 11944 нещасні випадки за участю електросамокатів, що майже на 27% більше, ніж роком раніше (9425), пише «Закон і Бізнес».
Унаслідок таких ДТП загинуло 27 людей. Таким чином, кількість загиблих також збільшилася порівняно з минулим роком, коли в аваріях з електросамокатами втратили життя 22 особи. Крім того, у 2024 році 1513 осіб отримали тяжкі травми, а 11433 — легкі ушкодження.
За статистикою, майже 11 тис. постраждалих, або 83,9%, включаючи всіх загиблих, самі керували електросамокатом. 508 потрапивших в аварію, або 4,7%, пересувалися на ньому як пасажири. Хоча згідно із законом про дорожній рух їзда вдвох на цьому засобі пересування прямо заборонена, зазначає DW.
Особливо часто в аварії за участю електросамокатів потрапляють молоді люди: 82% були молодшими за 45 років, а близько половини не досягли й 25-річного віку. Для порівняння, лише трохи більше 3% відносилися до вікової групи старше 65-ти.
Аварії на електросамокатах особливо часто трапляються у великих містах — майже 54%. При цьому трохи більше половини осіб, які потрапили в ДТП, отримали травми, а 7 людей загинули, внаслідок зіткнень з автомобілями.
Але основними винуватцями водії електросамокатів було названо лише у 35% випадків. У той же час в аваріях за участю велосипедистів (1140) цей показник становив майже 73%, а за участю пішоходів (869) – близько 88% випадків. У 66% ДТП за участю електросамокатів, які спричинили тілесні ушкодження, постраждав і другий учасник дорожнього руху, найчастіше водій автомобіля — 5302 аварії.
Більшість аварій не завжди можна пояснити однією причиною, у багатьох випадках мають місце одразу кілька порушень. Найпоширенішим є неналежне використання проїжджої частини або тротуарів (21%). Згідно із встановленими правилами, електросамокати зобов’язані їхати велосипедними доріжками або спеціально виділеними смугами. Якщо їх немає — проїжджою частиною, притискаючись до узбіччя. Їзда по тротуарах та пішохідних зонах дозволена лише у виняткових випадках, коли на це чітко вказують знаки.
У 12% випадків водіям електросамокатів було висунуто звинувачення у зв’язку з водінням у стані алкогольного сп’яніння. Перевищення швидкості стало третім за поширеністю правопорушенням, зафіксованим поліцією. У Німеччині електросамокати, допущені до дорожнього руху, можуть розвивати швидкість трохи більше 20 км/год.
У 6% аварій поліція зафіксувала порушення правил черговості проїзду.
У порівнянні з цифрами про ДТП за участю велосипедистів електросамокат може вважатися безпечнішим засобом пересування. У 2024 році поліція зафіксувала близько 93 тис. аварій за участю велосипедистів, що становило 32% усіх ДТП із травмами. При цьому 445 велосипедистів загинуло, близько 14 тис. зазнали серйозних травм, а майже 80 тис. — легкі ушкодження.

Електросамокат може вважатися безпечнішим засобом пересування, якщо не порушувати на ньому правила. Фото: Schoening/picture allianc
Матеріали за темою
Найбільший літак у світі збудують в Італії
28.09.2025
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!