Неподання заявником безпосередньо до територіального органу Пенсійного фонду для призначення (перерахунку) пенсії розрахунку вислуги років не зумовлює настання для нього негативного наслідку.
Такого висновку дійшла висновку колегія Касаційного адміністративного суду, скасувавши попередні рішення у справі №580/460/24 та ухвалюючи нове про часткове задоволення позову, інформує «Закон і Бізнес».
Позивач у цій справі з 2017 року перебуває на пенсійному обліку та отримує пенсію за вислугу років відповідно до закону «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 9.04.1992 №2262-ХІІ. Після звільнення з військової служби, позивач звернувся до пенсійного органу з проханням перерахувати пенсію за вислугу років, враховуючи додаткову вислугу років, яка виникла у зв’язку із призовом на військову службу під час мобілізації.
Через бездіяльність пенсійного органу, позивач звертався до суду, який зобов'язав відповідача повторно розглянути заяву. Однак, на виконання судового рішення, відповідач відмовив у перерахунку пенсії, мотивуючи це тим, що від ТЦК до нього не надходили документи для перерахунку позивачу пенсії за вислугу років.
Своєю чергою, КАС указав, що п.3.14 розд.ІIІ Положення №530 передбачено, що за запитом органів ПФУ обласний ТЦК (у межах своєї компетенції) доопрацьовує подані документи для призначення пенсії, а також надсилає додаткові документи (або їх завірені копії), які впливають на розмір пенсії. Водночас розрахунок вислуги років для призначення пенсії та витяги з наказів про звільнення і виключення військовослужбовця із списків військової частини долучаються до його особової справи для постійного зберігання.
Разом із цим, колегія КАС звернула увагу, що пенсійний орган не позбавлений можливості вчинити активні дії щодо отримання від компетентного органу додаткових документів або повідомити заявника про необхідність їх надання з метою належного соціального захисту особливої категорії осіб, які брали участь у захисті Батьківщини.
Крім цієї справи в огляд практики КАС за січень 2025 року включено низку інших. Зокрема про:
безпідставність ненарахування й невиплати військовослужбовцю додаткової винагороди через формальні недоліки в доказах його участі в бойових діях;
врахування додаткової винагороди для обчислення компенсації за невикористану відпустку військовослужбовцям;
неможливість звільнення з військової служби під час мобілізації через досягнення пенсійного віку;
анулювання реєстрації платника податку на додану вартість;
нарахування пені без ухвалення податкового повідомлення-рішення;
оприбуткування податком на додану вартість під час продажу активів.
З питань застосування процесуального закону зроблено висновки, зокрема щодо:
відсутності в Державної служби з надзвичайних ситуацій права звертатися до суду з позовом щодо зобов’язання приведення у стан готовності захисних споруд;
неможливості оскарження наказу ПФУ в частині надання працівникам відділу обслуговування громадян права підпису розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!