Існування адміністративних посад у судах лише створює підґрунтя для корупції. Без них і хабарі даватимуть рідше. А Рада суддів не потрібна, бо не реформована за участю іноземців.
Такої радикальної позиції дотримується група нардепів, яка зареєструвала проект «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (№8342), повідомляє «Закон і Бізнес».
Невдоволення авторів самим існуванням РСУ пояснюється тим, що на неї «не поширюються заходи, передбачені реформою» (читай — залучення іноземних експертів). Адже вона формується з’їздом суддів виключно з числа суддів, поза суспільним контролем, «що є необхідним для забезпечення довіри до нього».
Оскільки ці законодавчі ініціативи з’явилися саме напередодні відкриття з’їзду суддів, не виключено, що у такий спосіб РСУ натякають, що з нею станеться, якщо не забезпечить обрання необхідних членів ВРП.
А посада голови суду, на думку нардепів, сама по собі «корупціогенна». Бо у кримінальних провадженнях саме голова суду фігурує як посередник. Тож «скасування посади сприятиме зменшенню кількості випадків отримання суддями неправомірної вигоди».
Утім, кілька адмінпосад все ж пропонується залишити — Голови Верховного Суду, секретаря Великої палати ВС та секретаря Пленуму. Також залишаться секретарі палат, там, де вони утворюються. Усіх інших пропонують позбутися, а їхні повноваження поділити між керівником апарату та зборами суддів.
Хоча доволі дивним виглядатиме повноваження зборів суддів щоразу уповноважувати керівника апарату чи окремого суддю представляти суд як юридичну особу або під час різноманітних заходів. Не кажучи про те, як збори затверджуватимуть графік перебування суддів у щорічній відпустці чи контролюватимуть роботу апарату. Адже замість однієї людини, це забиратиме час усіх суддів.
У зв’язку із ліквідацією зазначених посад та органу суддівського самоврядування слід внести зміни і до Кримінального процесуального кодексу. Це передбачено іншим законопроектом — №8343.
Хоча серед авторів проекту значиться, зокрема, голова Комітету ВР з питань антикорупційної політики Анастасія Радіна, навряд чи така ініціатива знайде підтримку навіть в її колег по комітету. Утім, появу такого проекту суддівська спільнота може сприймати і як певний наступ на свою незалежність. Адже раніше жодна влада не зазіхала на те, аби залишити суддів без постійно діючого органу самоврядування.

Схоже, автори проекту не довіряють нікому й нічому, що з’явилося на світ без залучення іноземних експертів.
Матеріали за темою
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!