Державна реєстрація в Україні відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації здійснюється шляхом його акредитації без набуття статусу юридичної особи.
Фахівці Департаменту державної реєстрації Мін’юсту розробили відповідну Пам’ятку, передає «Закон і Бізнес».
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, зокрема, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».
Постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2022 року №209 «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» установлено особливості, з урахуванням яких проводиться/забезпечується державна реєстрація, зокрема, громадських формувань.
Для реєстрації (акредитації) подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації (форма 7) – обов’язково;
2) копія документа уповноваженого органу іноземної держави, що підтверджує реєстрацію іноземної неурядової організації – обов’язково (наприклад, свідоцтво, виписка тощо);
3) копія установчих документів іноземної неурядової організації – обов’язково (наприклад, статут, положення тощо);
4) рішення уповноваженого органу іноземної неурядової організації про утворення відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації та призначення його керівника – обов’язково;
5) установчий документ (статут, положення) відокремленого підрозділу, представництва, філії (якщо наявність такого установчого документа передбачена рішенням про утворення відокремленого підрозділу, представництва, філії) – не є обов’язковим документом;
6) довіреність (нотаріально засвідчена копія) на ім’я керівника відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, оформлена відповідно до законодавства держави, в якій її видано – обов’язково;
7) документ про сплату адміністративного збору, крім іноземних неурядових організацій, звільнених від плати за акредитацію на підставі міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;
8) структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства – не є обов’язковим документом відповідно до Постанови № 209;
9) витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи-нерезидента в країні її місцезнаходження, – у разі, якщо засновником юридичної особи є юридична особа-нерезидент, – обов’язково;
10) нотаріально засвідчена копія документа, що посвідчує особу, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи, – для фізичної особи-нерезидента та у разі, коли такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру – для фізичної особи-резидента – не є обов’язковим документом відповідно до Постанови № 209.
Які вимоги до цих документів, як проводиться/забезпечується державна реєстрація громадських формувань в умовах воєнного стану та на що ще слід звернути увагу під час акредитації відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації в Україні – докладно читайте у пам’ятці.

.
Матеріали за темою
Посадовця Мін’юсту затримали на хабарі
03.10.2025
Як оформити або скасувати довіреність
08.09.2025
Як виключити відомості про засновників ГО
22.08.2025
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!