Єврокомісія заявила про порушення закону про цифрові послуги з боку TikTok, Facebook та Instagram. Вони обмежують доступ до даних та заважають користувачам скаржитися на незаконний контент.
За даними ЄК, всі три платформи створюють бар’єри, які нерідко призводять до «неповних чи ненадійних зборів даних» і ускладнюють проведення наукових досліджень, у тому числі про те, чи піддаються неповнолітні впливу незаконного або шкідливого контенту, пише «Закон і Бізнес».
Комісія підкреслила, що відкритий доступ до даних платформ є ключовим елементом прозорості, передбаченим Digital Services Act, оскільки дозволяє краще зрозуміти наслідки для суспільства від діяльності великих онлайн-платформ.
Крім іншого, концерн Meta звинувачується в тому, що на його платформах Facebook та Instagram відсутні зручні для користувачів механізми повідомлення про незаконні матеріали — наприклад, про контент, що містить сексуалізоване насильство над дітьми або пропаганду тероризму.
Процедури скарг, за словами комісії, надмірно складні та містять «маніпулятивні елементи дизайну», які можуть відлякувати користувачів від подання повідомлень. Відповідно до DSA, платформи зобов’язані оперативно перевіряти та видаляти незаконний контент після отримання скарги.
Єврокомісія також наголошує на недоліках у механізмах оскарження рішень щодо модерації контенту на Facebook та Instagram. Користувачі ЄС, чиї публікації були видалені та заблоковані акаунти, не можуть ефективно оскаржити ці рішення. Існуючі системи не дозволяють додавати пояснення чи докази, що обмежує прозорість та справедливість процедур.
Meta та TikTok отримали можливість ознайомитися з попередніми висновками комісії та подати письмові відповіді. Якщо порушення підтвердяться, то компаніям загрожуватимуть штрафи в розмірі до 6% їхнього світового річного обороту. Єврокомісія додала, що за потреби можуть бути накладені й примусові штрафи для забезпечення дотримання правил.
DSA зобов’язує онлайн-платформи вживати заходів для захисту користувачів від незаконного контенту, товарів та послуг. Особливо суворі вимоги застосовуються до найбільших платформ з більш ніж 45 млн користувачів в ЄС, таких як Facebook, Amazon або Google. Ці компанії безпосередньо піднаглядні Єврокомісії, й щодо них уже триває кілька інших розслідувань.
В європейського регулятора виникли нові претензії до Facebook, TikTok та Instagram. Фото: Dado Ruvic/REUTERS
Матеріали за темою


Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!