Позов до конкурсної комісії з приводу оскарження її рішень, дій або бездіяльності не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
На це звернула увагу Велика палата ВС, скасовуючи постанову Касаційного адміністративного суду у справі №990/205/24, інформує «Закон і Бізнес».
У цій справі особа звернувся до суду з позовом до Вищої ради правосуддя, в якому просив визнати неправомірною бездіяльність ВРП під час проведення конкурсу на зайняття посади керівника служби дисциплінарних інспекторів, його заступника та дисциплінарного інспектора та зобов’язати відповідача оголосити новий конкурс. На думку позивача, ВРП незаконно самоусунулася від виконання своїх конституційних обов’язків, незаконно делегувала свої повноваження з проведення конкурсу незрозумілому допоміжному органу.
Колегія суддів КАС у задоволенні позову відмовила. Суд першої інстанції дійшов висновку, що конкурсна комісія є суб’єктом владних повноважень у розумінні Кодексу адміністративного судочинства, наділена адміністративною процесуальною правосуб’єктністю відповідно до вимог ст.43 цього кодексу, а тому її рішення може бути оскаржене. Разом з тим з огляду на положення ч.4 ст.22 КАС Верховному Суду як суду першої інстанції такий спір не підсудний.
ВП ВС частково задовольнила апеляційну скаргу та змінила мотивувальну частину рішення КАС. Зокрема, зазначивши, що до повноважень КК не віднесено ухвалення остаточного рішення про призначення або про відмову в призначенні переможців конкурсу. Проведення співбесіди з переможцями конкурсу та ухвалення за її результатами рішення про призначення або про відмову в призначенні належить до виключної компетенції ВРП.
Конкурсна комісія лише сприяє суб’єкту призначення у встановленні відповідності кандидатів критерію доброчесності та етичним стандартам і не уповноважена призначати їх на посаду, а відтак вона не є суб’єктом владних повноважень, який може бути відповідачем в адміністративній справі.
Крім цієї справи, до огляду практики Верховного Суду в адміністративних справах, присвячених ключовим питанням державної служби, включені низка інших. Зокрема, у ньому викладено ключові правові позиції ВС щодо:
організації конкурсу та допуску осіб до конкурсу на зайняття посади державної служби;
повноважень конкурсної комісії під час проведення конкурсу;
оскарження результатів конкурсу;
призначення на посаду державної служби за результатами конкурсу.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!