Актами цивільного стану є події та дії, які нерозривно пов’язані з фізичною особою і започатковують, змінюють, доповнюють або припиняють її можливість бути суб’єктом цивільних прав та обов’язків.
Про це інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на Мін’юст.
Відповідно до статті 3 закону «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» державна реєстрація актів цивільного стану у встановлених законом випадках є обов’язковою.
Державна реєстрація актів цивільного стану проводиться шляхом складення актових записів цивільного стану. Актовий запис цивільного стану – це документ органу державної реєстрації актів цивільного стану, який містить персональні відомості про особу та підтверджує факт проведення державної реєстрації акта цивільного стану. Він є безспірним доказом фактів, реєстрація яких посвідчується, до спростування його в судовому порядку.
Державну реєстрацію актів цивільного стану здійснюють:
- відділи державної реєстрації актів цивільного стану міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції;
- виконавчі органи сільських, селищних і міських рад.
Державну реєстрацію актів цивільного стану громадян України, які проживають або тимчасово перебувають за кордоном, проводять дипломатичні представництва і консульські установи України.
Діяльність органів державної реєстрації актів цивільного стану ґрунтується на принципах додержання законності, захисту прав і законних інтересів громадян та держави, додержання таємниці державної реєстрації актів цивільного стану, належного документального оформлення проведеної державної реєстрації.
До компетенції відділів державної реєстрації актів цивільного стану належить проведення державної реєстрації:
- народження фізичної особи та її походження. Під час реєстрації можна отримати послугу «єМалятко », що значно спрощує життя батькам дитини;
- шлюбу. Можна замовити послугу «Шлюб за добу», суть якої полягає у можливості одружитися у скорочений термін, у тому числі за добу за принципом екстериторіальності. На період воєнного стану для військовослужбовців можлива дистанційна реєстрація шлюбу без нареченого/ нареченої;
- розірвання шлюбу;
- зміни імені;
- смерті.
Крім того, ДРАЦСи виконують рішення суду про розірвання шлюбу, позбавлення батьківських прав, поновлення таких прав, про усиновлення; вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; видають дублікати свідоцтв; витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян; легалізують та апостилізують документи; формують та ведуть Державний реєстр актів цивільного стану громадян.
Також ДРАЦСи забезпечують збереження актів цивільного стану, які є частиною архівного фонду. Уся система налічує понад 1 млн актових записів цивільного стану, які після спливу строку їх зберігання (75 років) передаються в Національний архівний фонд України. З цих документів можна вивчити історію роду, історію країни, місцевості тощо.
Отримати послуги з державної реєстрації актів цивільного стану можна такими способами:
- звернутися безпосередньо до відділів державної реєстрації актів цивільного стану. Перелік ДРАЦС та їхні контактні дані розміщені на вебсайті Міністерства юстиції за посиланням;
- через центри надання адміністративних послуг. Контактні дані ЦНАПів за посиланням;
- через портал «Дія».
У разі отримання послуги «єМалятко» заяву можна подати прямо у закладі охорони здоров’я, що надає медичну допомогу при пологах, за умови співробітництва полового та ДРАЦС.
.
Матеріали за темою
Як батькам зареєструвати народження дитини
30.09.2024
Хто та як здійснює управління майном дитини
04.09.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!