Триває Всесвітній тиждень безпеки дорожнього руху. У ЦЕДЕМ заначають, що рівень аварійності, травматизму й смертності в Україні все ще вищий ніж середній показник Євросоюзу, до якого йде наша держава.
Громадські організації звертають увагу на проблему надмірної швидкості на дорогах в Україні. Рівень аварійності, травматизму й смертності в Україні вищий ніж середній показник Євросоюзу: в ЄС він складає 45 загиблих осіб на 1 млн населення, в той час як в Україні - 78,6 загиблих на 1 млн населення (дані за 2021 рік). Про це інформує «Закон і Бізнес» з посиланням на Центр демократії та верховенства права.
Проаналізувавши дані Патрульної поліції, експерти кампанії «За безпечні дороги» зробили висновок: саме проблема надмірної швидкості є найпріоритетнішою для України. У 2022 році вона стала офіційною причиною більшості смертельних ДТП, забравши життя 1633 людей (58% від усіх зареєстрованих загиблих), а ще 10075 осіб зазнали поранень. Тож надмірна швидкість на дорогах лишається «вбивцею номер один» в Україні, значно випереджаючи інші фактори, такі як керування в стані сп’яніння чи порушення правил проїзду перехресть.
«Парламент та уряд повинні звернути увагу на проблему швидкості. Зараз водії можуть безкарно їздити містом 70 кілометрів на годину, навіть коли навколо житлові квартали. Тоді як у Євросоюзі максимальною дозволеною швидкістю є 50 км/год, а на місцевих вулицях 30 км/год», – наголошує Віктор Загреба, координатор кампанії "За безпечні дороги", експерт з безпеки дорожнього руху.
Також у ЦЕДЕМ зазначили, що політику санкцій за порушення ПДР потрібно змінювати. Наприклад, за їзду зі швидкістю 99 км/год містом порушник заплатить лише 340 гривень, хоча він несе смертельну небезпеку людям довкола.
Тож ЦЕДЕМ закликають Верховну Раду звернути увагу на проблему швидкості й ухвалити законодавчі зміни:
- Запровадити градацію штрафів за перевищення швидкості за кожні 10 км/год, як у країнах Європейського Союзу;
- Знизити рівень перевищення швидкості, за який накладається штраф, з 20 км/год до 10 км/год;
- Якнайскоріше ухвалити проект закону №6523 від 18 січня 2022, який має усунути технічну колізію в Кодексі України про адміністративні правопорушення й запровадити додаткові штрафи за надзвичайно високий ступінь перевищення швидкості.
Важливим є той факт, що 77% всіх ДТП з потерпілими в Україні стаються у межах населених пунктів - саме там, де найчастіше відіграє роль перевищення швидкості, й де часто жертвами ДТП стають місцеві мешканці. За офіційною статистикою, в аваріях на території міст, селищ й сіл у 2022 році травмовано 16994 осіб (73% від усіх зареєстрованих травмованих) й загинуло 1508 осіб (54%).
Виходячи з цього, організації громадянського суспільства звертаються до Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України з пропозицією:
- Запровадити методику розміщення дорожніх знаків про обмеження швидкості, про початок і кінець населеного пункту й про початок і кінець зони щільної забудови, відповідно до найкращих практик ЄС, на основі пропозицій, які були розроблені громадськими організаціями ще у 2018 році;
- На підставі цієї методики, прибрати з автодоріг державного значення дорожні знаки що встановлюють невиправдано низьке обмеження швидкості, або встановлюють його в тих місцях, в яких відсутні фактори ризику, пов’язані зі швидкістю.
За даними ООН, Дорожньо-транспортний травматизм є основною причиною смертності та інвалідності в усьому світі: близько 1,3 мільйона людей гинуть і до 50 мільйонів отримують травми щороку. Для людей у віці 5-29 років дорожні аварії - найчастіша причина смерті. У всьому світі одна з кожних чотирьох смертей на дорогах припадає на пішоходів і велосипедистів.

.
Матеріали за темою
Посадовця Мін’юсту затримали на хабарі
03.10.2025
Хто не може стати лобістом
03.10.2025
Директор КП забув задекларувати 12,8 млн
23.09.2025
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!