В одних країнах 10% чайових — середня норма, а десь їх визнають образою
У країнах світу сформувалась абсолютно різна культура подяки за сервіс. Офіціант у США може бігти за вами й обурюватися, що ви дали йому мало чайових. А в Японії залишену на столі монету поспішать повернути як забуту.
У США часто жартують: тільки подання податкової декларації бентежить більше, ніж чайові. Їх заведено давати завжди, але розмір варіюється залежно від штату, місця (ресторан, бар, закусочна, таксі, доставка тощо) і вашої задоволеності сервісом. У середньому розмір чайових — від 10 до 20%, повідомляє Бі-Бі-Сі.
Як і в більшості азійських країн, в Китаї культура чайових не прижилася. Десятиліттями чайові були заборонені й вважалися хабаром. Дотепер дякувати за сервіс там не заведено.
У ресторанах, які відвідують місцеві жителі, офіціанти не отримують «на чай». Виняток — ресторани для туристів або готелі, що приймають іноземців. У такому разі чайові потрібно залишати тільки носильникам багажу.
Філософія японського етикету полягає в тому, що хороший сервіс займає чільне місце. Навіть на заходах, де чекають чайових, вони подаються в спеціальних конвертах на знак подяки і поваги.
У 1955 році у Франції прийняли закон, за яким чайові включалися в рахунок, і це перейняли інші країни Європи та решти світу. Передбачається, що це збільшує зарплати офіціантів, а також робить їх менш залежними від чайових.
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!