і чому він є в Європі
В Україні замислилися над тим, аби відмінити в ПДР жовтий сигнал світлофора. Кабінет Міністрів підняв це питання після масштабного ДТП в Кривому Розі. Там загинуло 9 чоловік і більше 12 отримали ушкодження.
Водій, який став причиною трагедії, виїхав на жовте світло. Це і стало приводом для нової ідеї — взагалі відмовитися від цього сигналу світлофора.
Такі «глобальні» рішення після гучних НП стали візиткою влади. Так, після трагедії в Харкові, де загинуло 6 чоловік, Кабмін обмежив швидкість в містах до 50 км/год. — чого, втім, ніхто з водіїв не виконує.
«Странаа» розбиралася, чи є сенс у новій пропозиції властей щодо покращення ситуації з аварійністю і який є із цього приводу міжнародний досвід.
«Повинен бути лише зелений і червоний»
Урядову комісію з розслідування ДТП в Кривому Розі очолив заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк.
Він написав у Facebook, що Кабмін в особі Володимира Гройсмана вже доручив профільним відомствам розглянути питання про скасування жовтого сигналу світлофора. Заступник міністра заявив, що деякі резонансні аварії були пов’язані з проїздом одного з учасників на жовте світло. Лавренюк явно натякав на торішнє ДТП у Харкові, в якому загинуло 6 пішоходів. За даними поліції, водій Touareg Геннадій Дронов, який протаранив машину Олени Зайцевой, їхав саме на жовте світло.
«Повинні бути лише червоний і зелений», — однозначно робить висновок Лавренюк і заявляє, що багато країн вже відмовляються від жовтого світла.
«Странаа» вирішила перевірити, чи це так.
Чи є жовтий сигнал в Європі?
Якщо подивитися на європейські країни, то там, всупереч словам Лавренюка, від жовтого сигналу не відмовлялися. Про це «Стране» заявили жителі різних країн Європи — зокрема, Італії, Іспанії, Греції, Сербії і Німеччині.
Крім того, в цьому можна переконатися за допомогою карт Google. Якщо «поїздити» вулицями великих міст, то можна побачити, що скрізь встановлені трисекційні світлофори, на яких присутній і жовтий ліхтар.
І не тільки в Європі. Звичні світлофори з трьома вогнями є в США, Мексиці, Південній Африці.
І ще важливий факт: дорожні знаки і світлові сигнали уніфіковані Міжнародною конвенцією 1968 року, і цього мають дотримуватися в усіх країнах, які її ратифікували. В їх число входить і Україна.
Витяг з англомовної Вікипедії так трактує жовте світло світлофора в західних країнах:
«Янтарне (жовте) світло попереджає, що сигнал ось-ось зміниться на червоний. У ряді країн, зокрема в Сполученому Королівстві, фаза, протягом якої червоний і жовтий спалахують одночасно, указує, що сигнал ось-ось зміниться на зелений.
Дії водіїв при жовтому світлі розрізняються в різних юрисдикціях: одні вимагають, щоб водії зупинилися, інші дозволяють водіям проїздити через перехрестя, якщо це безпечно».
У цій же статті мовиться, що жовте світло — це європейський стандарт. Крім того, він використовується у Великій Британії і США.
«Наступного тижня обов’язково відміність унітази»
У соцмережі ідея Лавренюка не всім сподобалася.
Журналіст Сергій Гармаш пояснює, до чого насправді приведе відмова від жовтого сигналу:
«Здається, у нас знову діють по схемі: «мажор перевищує швидкість, отже всім потрібно збільшити штрафи», хоча мажору ці підвищення якраз до… Або хтось зацікавлений у заміні світлофорів на дорогах країни — це колосальні гроші.
Тому що відміна жовтого світла приведе, по-перше, до збільшення пробок (все-таки жовтий є підготовчим і попереджувальним, а без нього двигуни включатимуться повільніше); по-друге, атмосфера на світлофорах і гудіння клаксонів будуть набагато нервовішими (ті, хто поспішають, не люблять водіїв, які зазівалися); у третіх, пішохід може швидко зупинитися, а як водієві гальмувати на червоний, що різко увімкнувся?
Навіть якщо кінець дії сигналу буде миготливим, то влітку, коли світлофори відсвічують на сонці, таке мигання буде малопомітним. Ну і головне — ті, хто, порушуючи, їде на жовтий, так само їздитимуть, порушуючи миготливий зелений — це питання не світлофорів, а психології водіїв. Тому я особисто сенсу в цьому не вбачаю».
Блогер Сергій Марченко запостив скріншот посту Юрія Лавренюка і написав про те, що комісія з розслідування ДТП в Кривому Розі займається «показухою»:
«Сьогодні цей чувак очолив урядову комісію з розслідування причин ДТП в Кривому Розі. Чувак дуже оперативний — на тій же нараді, де його призначили, він одразу знайшов причину ДТП і запропонував Гройсману відмінити жовтий сигнал світлофора.
У мене пропозиція: щоб двічі не вставати, давайте відразу відмінимо машини. Від жовтого світлофора гинуть десятки, а від машин — тисячі. Створимо комісію, призначимо туди Юру головним, і він відмінить все відразу до біса.
Потураючи таким завзятим «реформаторам», Гройсман тупо бронзовіє Пшонкою. Всім же зрозуміло, що комісія ця потрібна не для встановлення причин події, а щоб показати, що вони щось роблять. Така показуха підриває довіру до Уряду».
Екс-глава АП Андрій Портнов висміяв ініціативу Кабміну: «Уряд запропонував відмінити жовте світло світлофора, а неділю тому вніс законопроект про поховання людей у парках і скверах. Наступного тижня обов’язково відмініть унітази, в реформах потрібно заходити у щотижневу інтенсивність».
Журналіст Орест Сохар вважає те, що відбувається з аварійністю на дорога,х — це фіаско перш за все реформ Авакова, а не проблема жовтого сигналу світлофора:
«Тобто проблема не в тому, що в країні немає дорожньої поліції, і драйвери забили на правила дорожнього руху і здоровий глузд... винний, виявляється, світлофор. Так можна заборонити і пішохідні переходи, бо водії щось там неправильно сприймають і збивають трудящих; і алкоголь треба заборонити, і мобільний зв’язок...
Ось це суть наших «реформ», коли для проблеми з очевидним рішенням знаходять алгоритм рішення через дупу.
В усьому світі трибарвний світлофор для автомобілів, а у нас буде два. А потім, очевидно, і один. Червоний, щоб вже напевне. Щоправда, ініціативні «реформатори» посилаються на «досвід багатьох країн світу», але ні пошук у Google, ні досвід подорожей трьома-чотирма десятками країн таких прикладів відшукати можливості не дають.
Тут би Кабміну дати бісів Арсену Борисовичеві за збільшення кількості ДТП, за тотальну анархію на дорогах, за перетворення поліції на гламурних селфіменів, але це боязко, тому Арсен Борисович на самого головнокомандуючого погнав, тому краще прибрати жовтий сигнал світлофора.
І ще на переобладнанні перехресть можна буде заробити».
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!