Домінування пошукового механізму Google по всьому світу почалося понад 10 років тому. Цей факт спричинив судовий позов уряду США до технологічного гіганта.
Його почав розглядати суд Вашингтона, округ Колумбія, і, як очікується, процес триватиме близько 10 тижнів, повідомляє «Закон і Бізнес» із посиланням на Бі-Бі-Сі.
Міністерство юстиції США 3 роки готувало цей позов, а компанія Google витратила мільйони доларів і найняла одразу три досвідчені юридичні фірми, щоб відстояти свої права.
Влада звинувачує Google в тому, що компанія нечесним способом зміцнила свої позиції як провідного пошукового механізму в світі, заплативши (і продовжуючи платити) мільярди доларів виробникам мобільних телефонів та веб-браузерам за встановлення свого пошуковика «за умовчанням».
За словами прокурорів, ці угоди дозволили компанії обробляти до 90% усіх пошукових запитів у світі, що дало їй величезну перевагу та виключило із гри потенційних конкурентів. Тим самим, на думку позивачів, компанія порушила антимонопольне законодавство, доволі суворе у США.
На думку американської влади, якщо не прийняти судове рішення зараз, Google продовжить «підривати конкуренцію», знижуючи споживчий вибір і гальмуючи інновації. Вони стверджують, що компанія стала головним воротарем біля входу в Інтернет для мільярдів користувачів, які змушені приймати її умови, навіть якщо це їм нічого не варте. У той час як рекламодавцям по суті викручують руки, стягуючи з них плату за право розміщувати рекламу в цій пошуковій системі, а нові інноваційні компанії та бізнес-моделі просто не можуть зрости в тіні цього гіганта.
Як заявив представник міністерства юстиції Кеннет Дінцер, відкриваючи судове засідання, Google ще в 2007 році почав використовувати передвстановлення свого пошуковика на різні пристрої як стратегічну зброю у справі вибудовування монополії. Зараз пошуковик Google встановлюється за замовчуванням на більшість смартфонів та веб-браузерів і, зокрема, є єдиною встановленою пошуковою системою на пристроях Apple.
Теоретично змінити механізм можливо, але зробити це непросто, і практично мало хто цим захоче займатися.
У компанії стверджують, що вони лише надають споживачам відмінний продукт, і конкуренти нічого не можуть поки цьому протиставити.
Може видатися, що питання вибору пошукового механізму — це особиста справа кожного. Але це й глибинне питання демократії, питання справедливої чи несправедливої конкуренції, від якої залежать і технологічний прогрес, і послуги споживачу.
Навіть якщо користувач iPhone захоче здійснити пошук через інший механізм, результат все одно отримає через Google.
Матеріали за темою
ДСАУ зміцнює ІТ-команду ДП «ІСС» — конкурс
08.10.2024
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!