Аби забезпечити прозорі державні закупівлі, створити конкурентне середовище, запобігти корупції в Україні діє Закон про публічні закупівлі. Але він заважає Нацбанку здійснювати закупівлю деяких юридичних послуг.
Тому група нардепів зареєструвала у ВР проект Закону №5852 «Про внесення зміни до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо закупівлі юридичних послуг Національним банком України», передає «Закон і Бізнес».
Власне, проектом закону пропонується внести лише одне уточнення до статті 3 Закону, виключивши зі сфери його дії юридичні послуги, закупівля яких здійснюється Національним банком України для представництва його інтересів в органах влади іноземних держав, а також ті, які пов’язані із захистом його прав та інтересів під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ, учасником яких є Національний банк України.
Свою ідею автори законодавчої ініціативи обгрунтовують тим, що наявна на сьогодні процедура закупівель послуг є досить тривалою та такою, що створює певні перешкоди, зокрема, під час закупівлі юридичних послуг для представництва інтересів Національного банку, в тому числі в закордонних юрисдикційних органах. Так, загалом строк здійснення закупівлі юридичних послуг з використанням процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою становитиме від 66 до 125 робочих днів. В середньому така процедура закупівлі проводиться за 3-4 місяці. При цьому, існують ризики визнання торгів такими, що не відбулися, через малу кількість учасників та низьку якість підготовки тендерних пропозицій.
Всі ці обставини, на переконання нардепів, призводять до того, що Національний банк не в змозі вчасно здійснити закупівлю відповідних юридичних послуг, що позначається на якості належного захисту його інтересів за кордоном. Тому, з метою скорочення тривалості процедури закупівлі та нівелювання ризиків «зірваних» торгів, пропонується вивести з-під дії Закону про публічні закупівлі юридичні послуги, закупівля яких здійснюється Національним банком для представництва його інтересів в органах влади іноземних держав, а також які пов’язані із захистом його прав та інтересів під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ, учасником яких він є.
.
Матеріали за темою
Автоматична ануляція тендерних контрактів без повернення гарантійних внесків порушує права особи
в„–51 (1505), 19.12—25.12.2020
Землю, майно й банки продаватимуть на електронних аукціонах
в„–49 (1451), 14.12—20.12.2019
Як зміниться процедура публічних закупівель і з кого спитають за її недотримання?
в„–44 (1446), 09.11—15.11.2019
Як запевнення в прозорості тендерних закупівель можна перетворити на конкурс «для своїх»
в„–36 (1282), 01.09—09.09.2016
Верховний Суд приєднався до системи ProZorro
18.08.2016
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!