Широка дискреція Уряду запроваджувати обмеження будь-яких прав і свобод фізичних та юридичних осіб, якою його наділив законодавець, порушує норми Конституції. Бо може призвести до свавільних рішень чиновників.
На цьому наголошується в поданні омбудсмена щодо конституційності низки законодавчих положень, якими протягом 2017—2019 рр. запроваджено так звану реформу Уляни Супрун. Адже коригування програми медичних гарантій слід розглядати не тільки як звуження обсягу прав пацієнта, а і як обмеження конституційного права кожного на охорону здоров’я.
Суперечить ст.49 Конституції й скорочення мережі державних і комунальних закладів охорони здоров’я. Адже це призводить до зниження кількісних показників забезпеченості населення медичною допомогою, зокрема шляхом зменшення кількості таких закладів. До того ж в умовах пандемії, м’яко кажучи, нерозумно скасовувати мораторій на їх ліквідацію та реорганізацію.
Принагідно уповноважена ВР з прав людини торкнулася й питання щодо карантинних обмежень, зокрема щодо встановлення заборон на планову госпіталізацію, захисту людей похилого віку тощо.
Як стало відомо, Конституційний Суд відкрив провадження за цим поданням. Тож, можливо, судді зроблять те, що обіцяв Володимир Зеленський, коли був кандидатом у Президенти, наголосивши: «Яка це, нафіг, реформа?».
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!