Як пройшов 2019-ий для судів Вінниччини та як вони житимуть у році, що настав
Традиційними наприкінці року для Вінниччини є наради з керівниками апарату місцевих загальних судів та їхніми заступниками. Обговорюються організація роботи, стан матеріально-технічного забезпечення та інші важливі для функціонування судів питання.
Матеріально-технічне забезпечення
Хоча територіальне управління здійснює адміністрування місцевих загальних судів, на спільну нараду були запрошені керівники апарату та спеціалісти з кадрової політики апеляційних і спеціалізованих судів регіону.
Як доповів заступник начальника управління Олег Кислиця, упродовж 2019 року керівництво ТУ особливу увагу приділило забезпеченню судів комп’ютерами, серверами, будівництву та капітальному ремонту приміщень. При незначній штатній чисельності працівників, але за постійної комунікації з керівниками апарату судів удалося реалізувати низку важливих завдань, пов’язаних із ефективним використанням фінансових ресурсів.
Задля забезпечення економного та раціонального використання бюджетних коштів створено тендерний комітет. Торік проведено 29 процедур закупівель товарів (робіт, послуг) на загальну суму 51 млн грн. Зокрема, придбано серверне обладнання (2 шт.), 102 комп’ютери, 138 ноутбуків для забезпечення робочих місць суддів у залах судових засідань. Шляхом укладення прямих договорів придбано 43 ДБЖ до стаціонарного ПК, 26 принтерів та БФП, 15 маршрутизаторів,
3 сканери книжного типу, 10 телевізорів для систем ВКЗ, 53 комплекти відеореєстраторів і відеокамер.
Таким чином, суди забезпечені комп’ютерною технікою на 100%, але окремі застарілі зразки потребують списання. Також зали судових засідань облаштовані системами ВКЗ.
Як поінформувала завідувач сектору Олена Ліфвірова, суди були забезпечені папером, CD- та DVD-дисками, поштовими марками, канцелярськими товарами. Для цього було укладено 680 господарських договорів на придбання товарів і послуг на суму понад 30 млн грн.
Ремонт приміщень
У рамках наданих повноважень та фінансових можливостей постійно вживаються заходи щодо збільшення площі та приведення в належний стан приміщень судів. У 2019 році проводилася реконструкція Жмеринського міськрайонного суду, а також будівлі для облаштування його архіву, складських приміщень та гаражу. Проведено реконструкцію опалювального пункту Хмільницького міськрайонного суду та Шаргородського районного суду, об’єкта незавершеного будівництва на вул. 600-річчя, 17.
Проведено капітальний ремонт адміністративної будівлі Вінницького районного суду, будівлі та гаража Гайсинського райсуду, приміщень Козятинського міськрайонного та Крижопільського районного судів, відремонтовано будівлю Липовецького райсуду. Забезпечено благоустрій прибудинкової території Погребищенського райсуду. Також проведено капітальні ремонти системи вентиляції підвальних приміщень Тульчинського районного суду та будівлі Ямпільського райсуду. Розпочато зведення санвузлів Тульчинського райсуду.
За умови належного фінансування роботи будуть продовжені у 2020 році.
Особливу увагу приділено підготовці місцевих загальних судів області до роботи в осінньо-зимовий період 2019—2020 років. Так, спільно з керівниками апарату теруправління забезпечило придбання матеріалів для утеплення вікон і дверей, перевірку димохідних та вентиляційних каналів приміщень судів, обстеження технічного стану систем газопостачання й ремонт системи електропостачання, а в окремих судах проведено їх поточний ремонт. Також замінено віконні та дверні блоки. Крім того, організовано навчання відповідальних осіб з питань цивільного захисту, охорони праці, електробезпеки, пожежної безпеки та безпеки газопостачання, працівники судів отримали відповідні посвідчення.
Фінансова складова
Як доповів головний бухгалтер теруправління Валерій Дем’яник, головним розпорядником затверджено кошторис на 2019 рік (зі змінами) в сумі майже 331 млн грн., що на 39 млн більше, ніж у 2018-му. Збільшення видатків стало можливим завдяки активній позиції Державної судової адміністрації та особисто її голови Зеновія Холоднюка.
Зокрема, видатки на оплату праці з нарахуваннями збільшено на 30,1 млн грн. Однак, якщо провести аналіз у структурі зарплати, то виявиться, що зростання пов’язане зі збільшенням видатків на виплату суддівської винагороди, що порівняно з 2018 роком зросла на 29,7 млн грн.
Поточні видатки (на товари, послуги, відрядження, винагороду присяжним) збільшилися на 2,5 млн грн. Водночас через зростання тарифів «Укрпошти» лише витрати на придбання марок зросли більше ніж удвічі та сягнули 10,1 млн грн.
Для покриття дефіциту необхідно було терміново вносити зміни до планів асигнувань, відповідно зменшувати інші напрями (придбання товарів, оплату послуг), щоб забезпечити відправлення поштової кореспонденції. ДСАУ дофінансовано зазначений напрям упродовж усього року (на 6,4 млн грн.), через це тендерний комітет провів не одну, а 3 закупівлі.
Зросли й капітальні видатки — на 6,5 млн грн. Витрати на оплату комунальних послуг залишилися на рівні минулорічних (5,5 млн).
Головний бухгалтер також проаналізував перспективи фінансування. Законом «Про Державний бюджет України на 2020 рік» видатки на утримання місцевих судів та теруправління затверджені в сумі 187,2 млн грн., що на 143,7 млн менше від призначень 2019-го. Ми розуміємо, що це тимчасовий кошторис, і розраховуємо на збільшення асигнувань упродовж року.
Для забезпечення виплати суддівської винагороди, що передбачена в законі «Про судоустрій і статус суддів», та зарплати працівникам апарату, за попередніми підрахунками (оклади державних службовців на 2020 рік Кабінет Міністрів ще не затвердив), не вистачає близько 60 млн грн. Крім того, навіть мінімально не забезпечені поточні видатки на придбання товарів і послуг.
Повноцінно забезпечено тільки потреби в коштах на оплату комунальних послуг (7,3 млн грн.), що, у свою чергу, уможливить укладання договорів постачання на весь 2020 рік.
Заходи щодо безпеки та охорона
У рамках фінансових можливостей систематично вживаються всі можливі заходи для підвищення рівня безпеки в судах. У 2019 році відремонтовано стаціонарні металодетектори та ручні металошукачі, установлено системи відеоспостереження.
У зв’язку зі збільшенням кількості залів засідань для розгляду кримінальних справ у Вінницькому міськсуді дообладнано системи відеоспостереження та оповіщення відмикання камер. У місцевих загальних судах області забезпечено встановлення та налаштування систем відеофіксування, установлено тривожні кнопки в кабінетах суддів, залах судових засідань та на всьому шляху конвоювання. Налагоджено систему охоронної сигналізації у Вінницькому та Іллінецькому райсудах. Установлено системи оповіщення та евакуації громадян у Вінницькому райсуді. Додатково обладнано 3 загородження зі спеціального захисного скла в залах засідань Вінницького міськсуду. Загалом замінено 62 загородження.
Знаковою подією стало утворення Служби судової охорони. Вінницькій області випала нелегка та водночас шанована роль бути серед першопрохідців розбудови ССО. Розпочавши 4.11.2019 зі взяття під охорону Вінницького райсуду, ТУ ССО у Вінницькій області протягом незначного період часу, комплектуючи та навчаючи в процесі формування працівників, удалося забезпечити охорону та правопорядок у 33 судах і приміщенні ТУ ДСА у Вінницькій області. Тобто ми першими в Україні завершили взяття під охорону об’єктів системи правосуддя всієї області.
Заступник начальника ТУ ССО у Вінницькій області Сергій П’ятак відзначив позитивну динаміку становлення служби. Такі вагомі результати стали наслідком цілеспрямованої та злагодженої роботи всього колективу, допомоги голови ССО й центрального органу управління та підтримки керівництва ТУ ДСА у Вінницькій області, голів Сьомого апеляційного адміністративного суду, Вінницького апеляційного суду, Вінницького окружного адміністративного суду та Господарського суду Вінницької області.
Робота з кадрами
Корпус керівників апарату судів Вінницької області стабільний та з кожним роком стає досвідченішим. Так, завідувач сектору теруправління Олег Рудик повідомив, що фактична чисельність суддів місцевих загальних судів області становить 115 (штатна — 176). Кількість працівників апарату — 761, із них державних службовців — 490.
За його словами, дуже багато залежить від консультанта суду (по роботі з персоналом) — наскільки він компетентний, чи відслідковує зміни до нормативно-правових документів, що регулюють ведення кадрової роботи. А змін у проходженні державної служби, роботі з персоналом упродовж року відбулося дуже багато, особливо — з вересня.
Для виконання функцій, визначених у законі «Про професійні спілки та гарантії їх діяльності», успішно діє первинна профспілка працівників судової системи Вінницької області «Феміда». Як зазначила в.о. голови ради Тетяна Смілянець, з ініціативи профспілки для працівників апарату організовано цікаві екскурсії, забезпечено надання матеріальної допомоги та подарунків. Разом з тим основною метою функціонування профспілки є захист трудових прав працівників апарату, яку «Феміда» успішно виконує.
Судді та працівники апарату проінформовані про можливість проходження профілактичного медичного огляду у визначених державних закладах охорони здоров’я. Між ТУ ДСА та управлінням охорони здоров’я та курортів Вінницької обласної державної адміністрації досягнуто домовленості щодо забезпечення комплексного медичного обслуговування, яке при необхідності включало б безкоштовне амбулаторно-поліклінічне лікування суддів і працівників апарату.
На тлі ефективної роботи ТУ ДСА залишається нерозв’язаною низка важливих проблем. Серед них — облаштування судів системою протипожежної сигналізації, пристроями блискавкозахисту, стаціонарними металодетекторами, системами відеоспостереження тощо. Вирішити ці питання заплановано у 2020 році.
Безперечно, стан матеріально-технічного та фінансового забезпечення є надзвичайно важливим для діяльності судів. Проте не лише від цього залежить належна організація роботи суду. Дуже важливим в діяльності є злагодженість і взаємодія з теруправлінням, ССО, довіра між ними.
Валерій Дем’яник (за трибуною) розповів про фінансові результати року та перспективи для судів Вінниччини.
Матеріали за темою
У ВРП вчили робити масаж серця
10.11.2022
Судові охоронці здали 130 літрів крові
31.05.2022
В Україні стартує Кубок Феміди 2021
10.08.2021
У КАС оцінили здібності студентів захищати свої права
в„–26-27 (1532-1533), 26.06—09.07.2021
Працівники 7ААС з дітьми розмалювали писанки
17.05.2021
Восьмий ААС оцінює якість сервісу
22.04.2021
У суддів з’явився ще один захисник прав — АРССУ
в„–12 (1518), 20.03—26.03.2021
В Одесі попрощалися з Валерієм Балухом
25.02.2021
Коментарі
До статті поки що не залишили жодного коментаря. Напишіть свій — і будьте першим!